.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

tirsdag 12. februar 2013

Advarsel!



Dette innlegget inneholder ikke et snev av interiør!

 Så om du er på utkikk etter spennende innredningsideer kan jeg ikke friste med annet enn  en inside view fra et slitent samfunnshus.....proppfult av fnisende damer med glossede munner og smokey eyes ;).

 USMINKEDE flotte jenter ved annkomst. Fra venstre: Monica (Himmel & Hav), Nina Iren (Mitt lille slott),  og min barndomsvenninne Siri. Undertegnede befinner seg BAK kameraet :).


Det hele startet for vel en uke siden, da jeg fikk en tlf fra en svensk  dame fra Modellab.se som inviterte meg til å komme å bli gratis stylet og fotografert. Jeg kunne også få ta meg meg noen venninner  som også skulle få det gratis.  

Tilbudet kom i forbindelse med at Modelab.se er på turne i Norge, og skulle arrangere en "modell for en dag"- fotoshoot  i byen jeg bor i. Hørtes kjempeartig ut.....men.....de som kjenner meg vet at jeg sliter med sosial angst, så jeg  gikk "noen" runder med meg selv før jeg takket ja. Er imidlertid kjempeglad for at jeg dro, for vi jentene hadde en kjempekoselig kveld :). 


Meg (til venstre) og  Nina Iren mens vi venter på å bli hentet av stylistene :).

Å vise meg usminket har jeg derimot ingen angst for, siden jeg svært sjelden pleier å sminke meg ;). Litt ironisk egentlig, for jeg tror det er langt flere jenter som synes det er mere angstfyllt å feks dra på butikken uten å ha på seg maskara, enn det er å kose seg sammen med folk man kjenner :D. 

  Det eneste jeg bruker daglig er Id mineralfoundation. Sminke kan jeg rett og slett ikke, og jeg aner ikke hvordan man tar på hverken øyenskygge eller kajal etc etc.


Nettopp derfor synes jeg det var ekstra spennende å skulle bli sminket av profesjonelle :)

Før / etter
Slik ble mitt resultat.....

.....slik ble Siri ...

....Nina Iren ....


 ....og Monica :) 

Snasne damer, hva?


En god del venting mellom slagene ble det selvsagt med et samfunnshus fullt av damer som skulle sminkes og fotograferes, men man får det som sagt ikke mere moro enn man lager selv ;).

Får skynde meg å påpeke at den paljettsløyfa IKKE var en del av mitt antrekk altså :D. 

Hver av oss ble knipset 50 ganger  foran ulike bakgrunner og miljøer. Bildene var selvsagt IKKE gratis, men vi kunne fritt hvilke vi evnt ville ha, eller  om vi ville kjøpe noen i det hele tatt. 


Tuppen & Lillemor ❤.

   Siri (til høyre) og jeg har vært bestiser i nesten 35 år, helt siden 1.klasse hvor vi bla fremførte Tuppen og Lillemor ilag (husker jeg var litt sur egentlig for at hun ble Lillemor og ikke jeg, for jeg syntes navnet Lillemor var mye finere  enn Tuppen  :D), så dette bildet bare måtte jeg ha ❤.
 
Klem fra Lise,
 som ikke har tenkt å bli en "rosa-blogger"  altså ;).

12 kommentarer:

Fru Dahl sa...

Så fint at du vant over angsten og kom deg på dette arrangementet. Det ser ut som dere hadde en super dag. Syns dere er flotte alle sammen, -både med og uten sminke:-)
Ha en fin dag!
Hilsen Gitte:-)

Anneli sa...

Skikkelig gøy! Jeg ble invitert med på dette av min datter, da modellteamet var innom Bodø.
Men vi opplevde at det var stor forskjell på kvaliteten til de ulike fotografene og det endte dessverre med at det ikke ble noen bilder med hjem.. :(
Håper vi får muligheten å delta på dette en annen gang.
Ha en strålende dag! Nå skal jeg løpe på jobben. Anneliklem :)

Lene fra Lillehammer sa...

Hei så flotte dere ble da, sikkert kjempegøy!
Du må gjerne låne bilder fra bloggen min, no problemos!!
Ha en super tirsdag!

Hos Jorunn sa...

Så utrolig flotte dere ble!!! Det må ha vært kjempegøy å bli sminket, stylet og fotografert. Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Ååå så heldig dere var ;) Sikkert en opplevelse å få være med på noe slikt. Syntes dere ble kjempefine, moro å ha slike veninnebilder til senere :) Klem fra Eve Iren

amo sin blogg sa...

Kor artig å vere med på noko slikt :)
Fine damer, både før og etter !

Ha ei fin veke vidare.
Anne-Mari

Lindas Lille Leilighet sa...

Så gøy!:D Flotte dere ble:))

mamma i nord sa...

Ikke greit med den sosiale angsten, den ødelegger så enormt mye, og desto bedre er det jo når man da faktisk klarer å være med på noe.

Dere er jo noen snasne damer i utgangspunktet, og ikke noe mindre etter stylingen.
Kjempefine alle sammen, og for ett flott bilde av deg og bardomsveninnen din.

Ønsker deg en fortreffelig uke.

klem Tanja

Sommerhuset i bakken sa...

Så gøy! Ser ut som dere hadde en herlig dag ;-) Flotte damer!

Så hyggelig at du har lyst til å bruke et av bildene i mine ;-) Det er morsomt. Og...flott at du linker til bloggen min ;-)

Ha en finfin tirsdagskveld! Her blir det Grey's anatomy ;-)

Bestefars Verksted. sa...

WOW,så fine dere ble ! Det bar vel rett på byen,vel....hihiiiii ;) Så utrolig morsomt dette måtte være.....jeg for min del,vet heller ikke bak/frem på sminketeknikk,så her hadde jeg nok hatt mye å lære !!! Og store folkemengder liker jeg overhodet ikke,jeg heller.... Ble jo et fint minne for dere,dette her !!! Kos deg videre ;)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Tuppen!!! Du er nydelig!!!

Så kjekt å få bli med på noe sånt! For en drømmekveld!

Du ble skikkelig fin!

Takk for at du delte denne kvelden med oss.

Klemmer fra Hjørdis

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅ for en herlig opplevelse dette mått ha vært, herlige og snasne damer det er helt sikkert :)

Ha en fin dag :)
Klem

Link within

Related Posts with Thumbnails