.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 17. september 2014

Høstlig på trappa




Her hos oss i nord, har høsten kommet. Lyngen lyser i gult og rødt, og rimfrosten glitrer så vakkert i morgensola.
 

Rogna står full av rognebær, og jeg forsyner meg stadig :).

 Noen kvister har fått plass i ei gammel emaljemugge her på trappa, og senere skal jeg lage meg en dørkrans av rognebær også.

Sommerblomstene har fått vike til fordel for mere høstlige planter, og på veggen er blomsteramplene byttet ut med lykter.


Plantene i det gamle melkespannet som står ved uthuset, har jeg derimot ikke hjerte til å fjerne riktig enda. 

Den gamle spaden som står her har forresten tilhørt min oldefar. Koselig med slike gamle arvede skatter :).

Ønsker alle en riktig fin dag :).
Klem fra Lise

7 kommentarer:

Mitt Kreative Krypinn sa...

Så nydelig pynt både ved inngangsdøra og ved uthuset.
Når energien kommer tilbake, så tror jeg jeg må pynte litt ute.
En fin høstdag ønskes deg.
Klem Marit

Merete - Lys lilla sa...

Så nydelig! Jeg pynter også mye med rognebærkvister i disse dager, det er jo så mye av den! Og så rød og fin som den er :-) Ønsker deg en fin dag :-)

angie sa...

eine wunderschöne herbstdekoration!!! liebe grüße von angie aus deutschland

liven sa...

Kjempefin pynt hos deg! Høstlig god stemning. Hos oss er det sommerdager nå, men på natten kryper nok temperaturen under 10 grader. Jeg nyter varmen, enn så lenge ���� ønsker deg fine høstdager Lise

Anonym sa...

Så koselig du har pyntet. :)
Klem.

Hos Jorunn sa...

Så pent du har gjort det ved inngangspartiet, Lise! Flotte blomster i melkespannet og så koselig med rognebærene!!

Ha en fortsatt fin uke:)
Klem fra Jorunn

toves sammensurium sa...

Så koslig rundt huset ditt,herlig når det er pyntet i hvert et hjørne - da blir både en selv og andre glad!!!! Her er det også begynt å bli høst,men fantastisk vær likevel.Litt sommer om dagen.høst om kveldenGanske greit faktisk!!!
Ønsker deg god helg!
Toveklem .)

Link within

Related Posts with Thumbnails