.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 16. februar 2011

Nostalgisk gjemmested til pus ;)


At puser liker å gjemme seg er ingen overraskelse.

Våre er intet unntak, og selv en interiørblogger må noen ganger bare gi opp kampen mot våre kjære pelskledte venner.


Tinka pusen har funnet seg godt til rette inni det gamle  nattbordet, og har slett ikke tenkt å vike til fordel for noe dilldall som matmor har lyst til å plassere der.


Som feks noen gamle dekorative bøker og et par antikke lesebriller.


Stæsj har man vel strengt tatt nok av alikevel, hihi ;)

Eller.....?

Skjermvegg fra Ellos, stoler fra Skeidar, lampe fra Ikea, bordet er kjøpt i Quatar.

Skulle jo gjerne ha hatt en krakk eller en puff her ihvertfall ...med en sauefell eller et pledd oppå. Det hadde være koselig! Også noen bilder på veggene kanskje ( bruker laaaaaaaaaang tid på å mote meg opp til å spikre noe i de nye veggene), flere grønnplanter, noe mer stæsj på skjermveggen.........osv osv, knis ;)

Ps. Er det noen som forresten vet sånn ca hvilket årstall nattbordet kan være fra?


Minner om at bloggen nå har fått sin egen facebook side også, som jeg tar sikte på å oppdatere daglig! Direktelink finner du HER.

 Der vil du finne  små tips om interiør, fine nettbutikker og andre yndlings butikker, DIY saker, mine favoritt blogger og andre favorittsaker, tips om hvor det er salg  mm. -  i tillegg til at blogg -innleggene mine vil bli  publisert der også. 
 Blir superglad om du LIKER  "Interiørbloggen Fossestua" på facebook  ;)

Klem fra Lise

35 kommentarer:

Susanne sa...

Hehe så søt pus:) Nydelige bilder og utrolig flott skjermvegg!!! I like :)
Goklemmer

Maleriet fargehandel sa...

Hi hi, så søt en pus. Katta til søs legger seg oppi serviettboksen, det er ikke like søtt, fot hun røyter en smule...

Mvh Heidi

Alfa sa...

Nydelig pusekatten:0).
Kjempe flott kosekrok du har. Kan desverre ikke hjelpe deg angående nattbordet.
Ha en fin kveld.
Klem Alfa

Just a Little Vintage sa...

Hei søte du! Så koselige bilder og for en søt pus=)! Hihihi...det var da en plass å gjemme seg bort;)! Herlige skatter du viser, jeg kan desverre ikke hjelpe med årstall til nattbordet.

Ha en deilig kveld!
Klemmer!

Britt sa...

Skjønne pusen din, synes hun var pynt i seg selv :)
Jeg liker kurvstolene og skjermbrettet ditt, ekstra lun følelse med deilige skinnfeller i stolene.

Ha en fin kveld!

Klem fra Britt

Bringen Blomster sa...

Så fin pus :) Syns hun passet fint inn der jeg :))
For en flott kosekrok du har! :)
-synnøve-

Tino sa...

Nydelige pus, passet jo så fint inn i hyllen, utrolig flott nattbord foresten.
Likte så godt den skilleveggen, passet så fint til kroken din.
Skal se etter Fossestua på face :)
Ha en fin kveld!
Klem T

Bittelille villa/Jennifer sa...

Så skjønn pus:) Ja de har en tendens til å legge seg på de rareste plasser! Husker da vår ene var kattunge - han pleide å ligge sammenkrøllet oppi serviettholderen! Det var veldig søtt, men nå er han altfor stor til det.

Ha en fortsatt fin uke:)

klem Jennifer

Franske drømmer sa...

De er rare disse pusene ;) Hihi!
Men du, så sjarmerende nattbord!! Så nydelig! Er den ny? Sikler veeldig på skjermbrettet også.. ;) Spørs om jeg ikke må en tur innom ellos å sjekke opp litt ;) Hihi!

Ha en skjønn kveld videre, vennen!

Klem

Monica sa...

Tihi, søøøte pusen :) Sikkert en fin plass å ligge og holde utkikk fra!
Klem fra Monica

Sommerhuset i bakken sa...

Men i alle dager! Så søtt! Ja, de flotte, gamle nattbordene kan brukes til alt ;-) Også som seng for småpuser...hi...hi...

Koselig sittekrok du har - og flott skjermvegg.

Ha en finfin onsdag!

Anonym sa...

Søte pusen.
Skjermveggen er flott,har sett den i Ellos og tenkt på å bestille den selv for å dele av storstua mi. Er den solig?
Klem fra Mette.

Veronica sa...

Pusen passet jo fint inn i interiøret ;-) Koselig stue

Just a Little Vintage sa...

Hei igjen=)!

Canon 500D et et SUPERT kamera å starte med og du vil ha glede av det i lang tid fremover=)! Jeg har selv et Canon 50D som jeg er VELDIG fornøyd med. Nikon har også mye bra, men de har jeg ikke kjenskap til. Det eneste du må tenke litt på er objektivet, for det har mye å si på bildekvaliteten og ikke minst bruksområder. På Elkjøp får du med det som ofte blir kalt et "kit-objektiv", dvs. et rimelig objektiv uten den beste lysstyrken. Men det er jo et veldig ok start objektiv, så kan du kjøpe "bedre" etterhvert. Alt kommer jo ann på hvor mye pæng du vil bruke i starten;).
Jeg sender med en link til de jeg har handlet av, der har du litt flere valgmuligheter når det kommer til objektiv. Vil også anbefale at du får deg et stativ(hvis du ikke har fra før), når du først skal ha deg et godt kamera!!

http://fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Systemkamera/Canon.aspx

Lykke til=)! Og er det noe mer du lurer på er det bare å spørre=).

Klemmer!

christines Interiør Blogg sa...

fantastisk fin blogg du har:) jeg følger deg gjerne videre....du er hjertelig velkommen til å følge meg videre også:):)

Nostalgia sa...

Klart skjønne pusen må få beholde plassen sin, hi,hi :-)
Koselig hos deg :-)

ønsker deg en fiiin torsdag !
Klem, Nostalgia

Kristina, nord i bygdo sa...

Hei :) Så hyggeleg at du ville bli min første følger!! No vart eg glad. Nydeleg blogg du har. Denne vil eg gjerne følge. Ha ein fin kveld! Kristina

Janne sa...

Nydelig Tinka pus:)) og de kattene er jo så selvstendige at har de bestemt seg, ja så blir det med det:)) Slik er det her i huset:)
Den skjermveggen var knallfin! Skikkelig koselig hjørne du har her:)
Ha en fin kveld!
Klem fra Janne

liven sa...

Fine pusen din!!
De gjør som de vil disse......vår har sitt yndlingsted i badekaret for tiden! Kan ikke skjønne at der er noe godt å ligge da!
Et kjempefint nattbord....har så lyst på slike gamle selv!

ha en fin kveld Lise

Hege sa...

Så søt liten pus da!!! Perfekt lite krypinn i den nydelige kommoden din:)

Så flott du har det! Så utrolig hærlig med de stolene sammen med skjermbrettet og saueskinnene... Ser ut som en deilig plass å kose seg!

Anne sa...

Så nydelig..klart pusen må ha en så fin plass!
De vet å ta seg til rette!
Så fin kosekroken var!
Flott skjembrett og vakkert nattbord..
Klem Anne

Kristins Hus sa...

hei!!
Tusen takk for hyggelig kommentar!!
Du har det så fint hjemme hos deg. God smak;-)
Ha en fin dag videre
K

Just a Little Vintage sa...

Hei søte du=)!
Selvsagt kan du få låne et bilde=)! Jeg er beæret over å få komme i den kategorien=). Og bare så det er sagt så er du en av mine favoritter også=). Ha en herrrlig dag, og wooosj så var det helg igjen i morgen;)!

Klemmer!

Anonym sa...

Skjønne pusen, ser ut til å stortrives i det flotte nattbordet.
Nydelig kosekrok du har og for en flott skjermvegg, stilig.
Ønsker deg en fin fredag.
Klem fra Mio

Anonym sa...

En skjønn pus du har :) Vår pus er ikke så fornøyd med at ting og tang tar opp plassen i vinduskarmene, for det er jo så kjekt å sitte der og se på tippene nå i vinterkulden ;))
God helg!
Klem fra Milla

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Søte pusen. Er jo flott pynt han jo;) Og den skjermveggen frå Ellos er nyydeleg. Har lyst på!!!:)
Lappeteppet du spurte om er kjøpt på jotex.no;)
Klem:)

Just a Little Vintage sa...

Hei Lise=)!

Ønsker deg en super herrrlig helg, både to- og firbente=)!

Klemmer!

Anonym sa...

fant nettopp denne nyydelige bloggen!!! ååå,så fine stoler!! ønske,ønske...ha ei fortsatt fin helg!! mvh.turid

Katharina sa...

Så fint et nattbord..og den nydelige blåfargen da:) Litt vanskelig med årstall...håper det kan være noen som vet...har noen gamle selv også:)
Ha en fin kveld...med pusen i "gjemmestedet"

Klem fra Katharina

re:signert sa...

JEg fant jeg fant..veien til deg, gjennom andre blogger! Helgene er min egen blogge ekskursjonstid. Da er det tid! Hyggelig det. Så mang krestive sjeler her inne. Det må jeg si. Det er så mye inspirasjon å hente. Fylle reservene! Man trenger det! Om du vil, se giveaway hos meg da jeg feirer min nyåpnete resignertshop der jeg selger unna mine gjenbruks og designting. Litt stolt ;-) Premien er en karaff og glass i transparente pasteller fra Rosendahl. Uansett ha en helt super helg videre! Deilig og dust her hos deg. Mvh Signe Schineller

Annveig - Det lille Rom sa...

Hei Lise;) Dette var en nydelig blog!!Liker godt navnet for minner meg om gata jeg vokste opp i;)
Signerer drømmelisten din for var mye der som jeg rett og slett kunne kopiert..godt å se det er flere der ute som må ta det litt etter litt og har drømmene klare;)
legger meg til som følger jeg!!
klem klem Annveig

Unknown sa...

Hihi, så herlig ♥ Puser er skjønne;)
Kjempefint var nattbordet, veldig sjarmerende... Og for en nydelig krok du har med de kurvstolene, så deilig ut og slappe av der med en kopp te ♥

Ha en herlig søndag!

Klem Line

Frøken Anker sa...

Hej
Katte er så skønne. Min ene kat ligger altid i brændekurven ved siden af brændekurven.

Vedr. natbordet, så tror jeg det er fra 30'erne. Men det er svært at se, når det er ud fra et billede.

Hav en skøn dag i hyggekrogen
Birgitte

Sandra sa...

Pus er fin pynt det=)

Marina sa...

Synes pynten i nattbordet ditt var veldig sjarmerende, jeg da, passet veldig godt inn med resten der :)

Mvh Marina :)

Link within

Related Posts with Thumbnails