.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 13. februar 2011

DIY tips til påske!


Jeanne d àrc Living har laget de nydeligste  påskeegg til årets påskekolleksjon!

Bilde fra Jeanne d àrc

De dekorative pynte eggene er håndlaget og designet av Anette Støvring Christensen, og produseres på Jeanne d àrc Living sitt kreative verksted.


Bilde fra Jeanne dàrc

De har laget flere forskjellige serier, men felles for de alle er det stemningsfulle og nostalgiske uttrykket.


Bilde fra Jeanne d àrc

Disse eggene er imidlertid ikke så vanskelige å lage selv!
Har sett flere flotte varianter rundt om i Blogglandia.

  Magny med den koselige bloggen  Magny`s Lille Krinkelkrok ,  har beskrevet sin fremgangsmåte med  en flott steg-for-steg forklaring.

 Superkreative Nina med bloggen Nina`s lille gale verden  har en annen vakker variant.



Bilde fra Jeanne d àrc

På min søken etter kreative sjeler som hadde pyntet slike egg, var jeg så heldig å finne bloggen Mo9cas Minnebok. Beskrivelsen "kreativ sjel" kunne ikke passet bedre -  bare se HER, HER, HER, og HER  :)



Bilde fra Jeanne d àrc


Lurer du på hvordan tradisjonen med påskeegg oppsto?
Da kan du stille nysjerrigheten din ved å klikke  HER :)

Tenker det blir produksjon av påskeegg her i huset snart.... håper  bare at jeg klarer å stoppe i tide da før huset blir fullt, hihi ;) 

Har nemlig lett for å ta "litt" av når jeg først setter i gang, slik som da jeg holdt på med å pynte fyrstikkesker og tennbrikettbokser, knis ;)

Hjertelig velkommen til nye følgere, og tusen takk til alle dere som liker bloggens nystartede  facebookside! Dere gjør meg så glade  alle sammen :)

Klem fra Lise

22 kommentarer:

Britt sa...

De var virkelig nydelige! Takk for tips om blogger, det er så mange fine blogger der ute!

Klem fra Britt

Hulda sa...

Takk for inspirasjon til vakker påskepynt. Her var det mye fint!

sylvia sa...

hei.
så vakre påske egg,
ja det er godt å være tidlig ute å lage disse,
tror jeg laget 20 stk i fjor å ga bort, det er såå gøy å lage disse,
nydelige.
ønsker deg en fin dag,
klem fra sylvia

Tino sa...

Nydelige påskeegg, takk for vakker inspirasjon!
Påsken kommer sent i år, men det frister i begynne å dekorere litt egg snart.
Ønsker deg en fin søndag!
Klem T

Janne sa...

Sååå flott at du deler bilder og adr. til hvordan en skal lage disse flotte påskeeggene:)
Plutselig er påsken der, så lurt å begynne så smått å tenke:)
Ha en fin søndag!
Klem fra Janne

Anonym sa...

Heisann.
Dette var alldeles bedårende nydelige egg.
Jeg laget også noen i fjor men da blogget jeg ikke. Hvis du vil se så ligger de på facebook.
Ha en flott dag min venn.
Klem.

Anonym sa...

Hei Lise,
Så nydelig, takk for du deler og tipser om blogger.
Jeg tok også helt av med fyrstikkesker.
Ønsker deg en fortsatt fin søndag, nyt den og kos deg.
Klem Mio

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så flotte egg!!:) Trur eg skal prøve meg på slike til påske. Utruleg dekorative:) Takk for tips!
Ha ein fin dag!
Klem:)

Magdalena sa...

så mange flotte egg.. liker så godt jeannedarc sin sakrale stil..!
takk for linken til meg, koselig om noen har nytte av det!
klem og fin-fin dag!!

Frøken Anker sa...

Jeanne d'Arcs æg er smukke. Men det er også sjovt selv at lave dem. Tak for tippene :-)

Hav en dejlig søndag
Birgitte

Unknown sa...

Kjempefine!
Syns hjemmelagde påskeegg er sååå koselig!
Jeg lagde slike i fjor jeg og, både slike nostalgiske og noen av Gule servietter ♥ Og i tilegg har jeg malte egg på trollhasselen min, og eggene er fra 1997 og frem til i fjor, ungene som har laget de... herlig pynt!!

Ha en fin søndag - nyt den!

Klem Line

Blonder og perler sa...

Så koselig å oppdage bloggen din. ble tipset av Pia Nelly so vant såpepremien hos deg.
Jeg legger meg til som følger av bloggen din, for hit vil jeg definitivt tilbake. Nydelige bilder og masse inrpirasjon.

Mary-Anne sa...

Dette var virkelig inspirerende !

Just a Little Vintage sa...

Hei Lise=)!

Tusen takk for inspirasjons bildene, kjempe lekkre!! Var innom en Panduro butikk på lørdag for å kjøpe påskeegg som jeg ville dekorere, men de hadde ikke satt de frem enda, så jeg fikk ikke kjøpe..! Og jeg som var sååå klar for litt kreativ utfoldelse;)! I fjor sprayet jeg påskeegg i sink og dekorerte, ble ikke så dumt;).

Ha en herlig ny uke=)!
Klemmer!

Susanne sa...

Nydelige egg:) Har noe til deg inne hos meg:) Klem

Alfa sa...

Så flotte egg. Tror jeg skal prøve meg på dem også. Får se om tiden strekker til. Reiser på cruise om 9 dager:0).wiii.
Tusen takk for gode ord inne hos meg. Håper dagen har vært flott.
Klem Alfa

Fies notiser sa...

Fabelaktige påskeegg! Jeg tenker at vi kanskje kan tyvstarte litt med eggepynten i år, siden påsken er så sent, mener jeg...
Artig at du fant og likte bloggen min, og gjenbruksaken ja, den synes jeg selv også er veldig morsom, ujålete & herlige innlegg. Har du noe på lager, er det bare å lenke opp.
Siden du også har en herlig blogg (sic), slenger jeg meg på hos deg & legger deg i bloggrollen min, så kan mine lesere også finne deg. Du må gjerne gjøre det samme om du vil...
Uansett: Ha en fortsatt strålende søndag!

VillaVårfrubakken sa...

Så nydelig....kanskje vi skal starte et egg kurs, hi, hi. Håper du få en nydelig fin uke....klem fra Mona

Anne sa...

Kjære Lise!
Du inspirerer!Tusen takk..dette må jeg prøve,helt nydelig!
Takk for koselige ord og gratulasjoner !
Ønsker deg en ny fin uke.
klem Anne

Synnøve sa...

Så masse fine egg du viser.
Jeg fikk lyst til og ta frem påske eggene mine. Jeg laget en del i fjor.

Klem

Anonym sa...

Nydelige egg, masse inspirasjon og mange gode tips :D Tusen takk!

Have a nice day :)

Klem fra Milla

Frk Kastås sa...

Så flott! ..deilig med inspirasjon!
Takk takk for kreative tips! ;)
Ha en god kveld!

klem
RIkke

Link within

Related Posts with Thumbnails