.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 10. november 2010

Pimping av tennbrikettbokser Del.2 :)


Jepp.....jeg fikk dilla.... igjen! :)



Har laget hele 10 stykker med forskjellige uttrykk :)

Fikk en forespørsel etter det forrige innlegget om boksene, om jeg kunne lage noen på bestilling...må si jeg ble smigret (rødme)...så 4 stykker har jeg faktisk solgt :)


Enhver seriøs produsent må jo selvfølgelig merke produktene sine, knis :)

Ved hjelp av  bilderedigeringsprogammet "Picknik", som forøvrig er gratis, fikk jeg navnet på bloggen min over på bildene!



"Blondene" som jeg har brukt her, er  kjøpt på Europris, og er rett og slett selvklebende papirblonder!
(Takk for tipset Tina!) 



Tennbrikettboksene er også kjøpt på Europris, og koster 29,- kr stykket. Har forøvrig ganske nylig  laget et innlegg om pynting av disse boksene, men så tok jeg jo litt av da....og da må jeg jo seff vise dere de nye jeg har laget :)

Om du vil lese det andre innlegget, så kan du trykke HER.


Matchende fyrstikkeske :)



Båndet rundt boksen er kjøpt på Home&Cottage.



For å få en fin kant rundt bildene, så har jeg brukt en mønstersaks...heter det det tro....vel, en slik en som lager litt sånn fine kanter ihvertfall, hihi :)



Spennen med bling-blinget er kjøpt hos Panduro.


Noen av fyrstikkeskene har fått seg et lite stempelmerke med brun farge.


Her har jeg brukt et postkort fra Sagen Vintage, og linfarget blonde rundt kanten.

 Om du skal lage noen slike selv og bruke postkort, så anbefaler jeg deg å  bruke dobbelsidig tape. Pappen er så stiv, så mest sannsynlig vil den løsne etter en stund om du bare bruker  limstift.






Selv har jeg jo valgt å ha bloggenavnet mitt litt sånn diskret i hjørnet på bildene...men her er jo mulighetene mange.

Om du har tenkt å gi bort noen i julegave med litt julepreg på, så kan du jo feks skrive "God Jul", "Julehilsen fra.." osv. Her er det bare fantasien som setter grenser :)

I stedenfor slike bilder, kan det jo også være en ide å bruke bilder av barna feks. Tenker mange besteforeldre hadde blitt glade for å få en slik boks med bilde av barnebarnet på!



For en stund siden var det fyrstikkesker jeg hadde dilla på å pynte:)
Om du er interessert i å titte på det innlegget, så kan du klikke HER.


Tinka-pusen prrrrrrrèt å fulgte nøye med hele tiden mens matmor klippet og limte og sto i. Underveis var det selvfølgelig tid til å leke litt med båndene.....blondebånd selvfølgelig....er da vitterlig pus av en interiørblogger  :)

Håper dere ble inspirert!

Klem fra Lise.....og Tinka :)


27 kommentarer:

Britt sa...

Kjempefine! Jeg begynte på maleprosjekt i dag og glemte helt av at jeg skulle teste ut denne glimrende ideen:)

Klem fra Britt

P.S Kjempesøt pus, den ene av pusene mine heter også Tinka

Grønnsakshagen sa...

De ble veldig fine!! :-)
Sitter her og tenker ut om noen jeg kjenner fyrer med ved, men kan ikke komme på noen!! Er det mulig da!?

Maliva`s verden sa...

For en god idè...tusen takk for tipset. Klem fra Maliva

Monica sa...

Så fine de ble! :) Altfor lett å bli hekta på sånnt, men tror nesten jeg likevel må teste ut dette (det begynner nemlig å bli farlig fullt av fyrstikkesker her nå!) :)
Klem

Crinoline sa...

Hei.Disse boksene og fyrstikkeskene ble knallsøte.Veldig mye hyggeligere å ha fremme enn originalen.

Fortsatt en løvetann? sa...

Jeg blir veldig inspirert av både fyrstikkeskene og boksene dine Lise :)
De er kjempeskjønne :)

Ser for meg at du fort kan bli hekta på å lage kort i vintage-stil også ;) Kanskje vi må lage kort sammen en gang etter vi har kommet oss oppover :)

Klem :)

Camilla sa...

kanonfint Lise! Korr mye tar du per stykk for boksan og fyrstikkesken?

Randi sa...

Så flink du er!! KJEMPEFINE:)
Klem, Randi♥

Tove `blogg verden sa...

Ble nydelig!! Har vurdert å gjøre det med min "tennboks", men ikke fått somla meg ...Nå fikk jeg sparket jeg trengte , for dette ble dødsbra!! Har faktisk kjøpt blonder i dag til det formålet : ) Tusen takk for supert tips!!
Klem Tove

Katharina sa...

Flotte de ble...fint til gaver dette ja:) Dette tipse blir nok prøvd...TAKK!

Klemmer fra Katharina

Hasigamas mamma sa...

Så gøy at du fikk solgt noen! De var kjempefine. Tror kanskje jeg får lage et lite juleverktsed for lillesnuppa i helga, så kan vi lage sånne fyrstikkesker... er jo så fine!
Takk for naturfagtimen! :) Skulle gjerne hatt et sånt flott gevir på veggen... hi hi...
du og tinka får kose dere!
klem
Lise

Susanne sa...

Så utrolig kreativt og vakkert <3 Ønsker deg en god natt og en fin kommende torsdag!
Goklemmer

Anonym sa...

Ble skikkelig inspirert av
dette :) noe så nydelig.
Flotte og billige julegavetips
hvis man har mange å gi gave
til. Kjempebraa.
:))
Klem Mette.

Martilie sa...

Så superlekkert!
Morro at du har fått solgt noen :)

Nattaklem fra Tove

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Sååå smart, og fint!!! Sånn må nok jeg gjøre også... de boksene er jo så stygge ...

Takk for tipset!

Klem Anette :)

Hulda sa...

Dette var jo helt genialt! Så lekkert du har dekorert bokser og fyrstikkesker. Dette var både smakfullt og lekkert. Likte hele bloggen din, jeg. Lekker den også. :) Vil gjerne linke til deg. -Hulda, Husfruas Memoarer-

Janna sa...

For en supergod idé! Og nå som vi snart er ferdig med huset, og får to peiser i huset, MÅ jeg jo bare pårøve lage noe slikt, jeg òg! Har hittil fortvilt prøvd å gjemme den stygge boksen, så tusen takk for tipset :-)

Flott blogg! Hit må jeg komme tilbake snarest mulig for å gjøre meg bedre kjent.

Mvh
Janna

Unknown sa...

Jeg ble kjempe inspirert!!♥ NYDELIG!!!! ;))
Så utrolig gøy at du har solgt noen også!!♥ Herlig!!! ;))
Alltid så kos med litt pyssel og veldig gøy å få se dine flotte ting og herlig at du beskriver hvordan det skal gjøres!! Takk for nydelig inspirasjon og tips!! .)
Tinka er jo bare helskjønn ,))
Nyt kvelden dere 2 ;)
Takk for titten hos meg♥
Varm klem Anki

Unknown sa...

Kjempefine bokser! :-)

Trekning på min giveaway blir 1. desember. Hadde jo helt glemt å skrive det jeg. Takk for opplysningen. ;-)
God helg!

Tino sa...

Så flink du er, de blir utrolig fine med pynten på. Kjempefine julegaver, takk for inspirasjon og tips.

Så koselig at du ville bli med på gavedryss hos meg.
Ønsker deg en fin helg!
Klem T

Anita Serine's livstil. sa...

Hei Lise
Koselig at du hadde vært innom bloggen min å kommentert bakgrunnen, Du har også en nydlig bakgrunn, søtt.

God Helg
klem Anita

Timotei sa...

Så lurt! Det var rett og slett en kjempegod ide. De ble så lekre!

Britt sa...

Hei,

Nå har jeg laget min variant, du kan se den på bloggen min:)

Klem fra Britt

Solveig (Svingenslillehus) sa...

vakkert!! For et herlig tips!! :)
Flink du er! :)
Og nå skal du få svar på spørsmålet om skapet i stua mi :) Ja jeg har tven i det skapet! Det er så deilig å gjemme ledninger og tv i et skap!

Ha en fin fredag!
Klem til deg!

Anonym sa...

Så flink du er, de er nydelige.
Ønsker deg og Tinka en kreativ og flott helg.
Klem Mio

Siljes Hobbyrom sa...

Så utrolig fine!!
Skjønner godt at du har fått forespørsel om å selge disse ;))

Ønsker deg en super helg!
Klem Silje

Liljekonvallen sa...

Dei boksane vart kjempefine :)

Ha ein fin dag.

Klem fra Nina Kathrin

Link within

Related Posts with Thumbnails