.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 5. november 2010

PIMPING AV TENNBRIKETT-BOKSER :)


Inspirert av bloggen "Synnøves heim" som hadde pyntet en tennbrikett-boks så fint, fikk jeg også lyst til å prøve meg på det.

For vel er de  praktiske disse boksene .... men vakre kan de ikke sies å være  :)


Her er min variant ferdig pyntet :)

Litt gråpapir, saks, limstift, bilder/kort og blondebånd er alt du trenger...også noen tennbrikett-bokser  selvfølgelig :)

Hadde noen biter med grov hyssing og noen linbånd liggende som jeg også har brukt.

Europris har akkurat fått inn disse boksene med blanke lokk, og prisen er det ikke noe å si på...29,- kr.


Fine å gi bort til jul, eller hvorfor ikke som en liten oppmerksomhet til vertinnen om man blir bedt i selskap?

 En fin pyntet  boks med tennbriketter, sammens med en vakkert pyntet fyrstikkeske kanskje, tror jeg nok mange hadde blitt glad for :)

Har laget et innlegg om pynting av fyrstikkesker også. Det kan du se HER.



Bildene som jeg har brukt har jeg funnet på nettet...det er bare å søke på "old vintage photos", så dukker det opp masse.

Dette er forøvrig det samme bildet som linkebildet til giveawayen min :)

Om du ikke har blitt med enda, så er det bare å klikke på bildet øverste til høyre i sidemenyen :)

Nå håper jeg bare at jeg ikke får like dilla på dette, som jeg gjorde med pyntingen av fyrstikkeskene, hihi :)

Men når jeg tenker meg om så hadde det kanske blitt finere med hvit blonde...hmmm....tenke...og så litt ...ja..., knis :)

Klem fra Lise

19 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig!!!!
Dette ble så stilig.
Pynting av bokser og fyrstikkesker står på listen over "to do" i adventstiden.
Ønsker deg en nydelig helg.
Klem fra Mio

Refleksjon på livsvegen sa...

Så fint!
Og for ein god idé :-)
God helg!

Et hverdagshjem sa...

Så fint det ble! Dette var en virkelig god ide som jeg tror jeg må stjele, de er ikke akkurat vakre, boksene!
Og jeg er enig i at det må være en fin gaveide!

Ha en fin fredag!

Tonerose sa...

Dette ble RÅLEKKERT!!! Hjertelig takk for super inspirasjon, krysser fingrene for at jeg får tid til dette en av de nærmeste dagene!! :o) Jeg har kjøpt inn en del fyrstikkesker også, klare for "pimping".

Virkelig NYDELIG vertinnegave, det er det overhodet ingen tvil om! Her i huset pleier jeg ha et lite juleverksted sammen med venninner før jul, og da er det så herlig med sånne flotte tips til hva man kan lage der også.

Tusen takk! :o)

Du har så nydelig blogg, gleder meg til å lese litt "bakover" - krysser fingra for at lille engelen min sover en stund, så jeg kan sitte og kose meg...! :o)

Ønsker deg en herlig dag!

mimmi-leone sa...

så fine de ble, og gjenbruk er også flott!

Ønsker deg en fin helg med hilsen fra Mimmi-Leone

Tino sa...

For en kjempegod ide! Disse ble skikkelig fine, takk for at du deler tips.

Ha en fin fredagskveld, og en god helg!
Klem T

Bekka sa...

Å, så fine! Og takk for god idé, har faktisk irritert meg endel over den stygge esken ved siden av peisen min... ;)
God helg!
Klem fra Bekka

Mattisheimen sa...

Nydelig! Takk for at du delte tipset. Tror jammen jeg skal gå til innkjøp av en slik stygg boks og gjøre den lekker og fin ;)

Renate

Engler, ull og lavendel sa...

Så smart. Nydelig ble det!
Trur jeg må en tur til Europris og kjøpe meg en med blankt lokk, takk for tipset.

Nydelig og inspirerende blogg du har. Jeg måtte legge meg til som følger :)

Ønsker deg en flott helg!

Nostalgia sa...

aldeles nydelig ! Sitter her og ser bort på den stygge boksen om står borte ved peisen, jammen skal den få seg en makeover ja :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

Grønnsakshagen sa...

Oj, de ble flotte:-)
Kjempefin gaveide ja! Jeg som akkuratt har gjemt tennbrikettboksen min bak vedkurven, nå vet jeg hva jeg kan gjøre:-)
God helg!
(og har lagt ut giveaway hos meg også, hvis du har lyst å være med:-)
Klem fra saga.

Anonym sa...

hei på deg :) Kommer snart på besøk, thiii :) Dm va knallfine, du e sååå flenk. Hælgeklæm fra Eve Iren

Fossestua sa...

Takk Eve :)
Du e velkommen når som helst!
Og takk for ros! En tur i blogglandia ispirerer alltid, så her lærer man forskjellig :) Og enda gøyere er det jo å dele på tipsene :)
Klem fra Lise

Home By Virginia sa...

Nydelig pyntet Lise ♥
Litt av en forskjell...!!! ♦

*Ha en fin helg*

Nå skal jeg bli med på Giveawayen din... ;)

Klemmer fra MV ♥

Gry sa...

Oi, så smart da! De ble jo kjempefine!! Takk for tips, skal gå inn på den siden og se gamle photos. Takk for koselig hilsen hos meg! Måtte smile, jeg hadde også tenkt å kjøpe det lille ved siden av. Har sett det i butikken før, men nå var de selvfølgelig tomme for de.. Skulle prøve å få de inn igjen.. Isj altså, stadig angrer jeg på ting jeg ikke kjøpte med en gang jeg så de.. hi hi.. ;) ja ja, får lete videre, de er veldig fine synes jeg også. Ønsker deg en fin helg! Klem fra Gry

Siljes Hobbyrom sa...

Herreli så fine!!!

Jeg byttet vår ut med norgesglass, men dette var da mye finere ;))

Ha ei super helg!
Klem

Sommerhuset i bakken sa...

Utrolig at man kan få tennbrikketbokser søte, men det har du da virkelig klart. Tusen takk for tipset. Det skal jeg prøve. De var jo kjempefine!

Ha en finfin lørdag!

Unknown sa...

Så nydelige de ble:)
Jeg har mine brikketer i et Norgesglass jeg, men det er ikke plass til alle oppi der, så jeg må fylle på etterhvert...
Var jo veldig lurt og pynte selve boksen da ♥
Takk for tips, perfekt vertinnegave:)

Klem Line

Min stil sa...

Så søte. Takk for tips. Funker også fint med Pringel-esker.
Klæmmer Susanne

Link within

Related Posts with Thumbnails