.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 14. desember 2014

Stemningsrapport fra Fossestua


Trekker ullsokkene på beina, og tusler ned i stua. Fyrer i ovnen, mens kaffevannet koker.

 Tenner et lys, og setter meg  ned med kaffekoppen. De eneste lydene som høres er knitringa fra veden.......


....og den koselige lyden av småfuglene som ivrig er å forsyner seg av fuglematen utfor kjøkkenvinduet. 

Titter på graderstokken....10 minus.  Hiver en ekstra kubbe i ovnen.

 Blåtimen nærmer seg....og det gjør vist jaggu julaften også. På tide å få ræva mi i gir med andre ord ;). 

Pleier vanligvis å være ferdig med julegavene på denne tia, men i år har jeg ikke handlet en eneste julegave enda. Tenker det blir å benytte seg av søndagsåpne butikker i dag ja :).


Ønsker alle en riktig fin dag :). 
Klem fra Lise

7 kommentarer:

Merete - Lys lilla sa...

SÅÅÅ koselig i Fossestua.💜👌👌👌 ønsker deg en fin søndag 😄

Ann sa...

Så koselige julestemningsbilder! Er ikke ferdige med julegavene vi heller om det er noen trøst, men det blir, det blir! ;) Du må ha lykke til med shoppingen i dag, enda en stund til julaften, og jeg vet du er effektiv når du setter i gang så dette rekker du fint! :)

Ha en koselig OG effektiv søndag! :D

Klem, Ann,
Glassveranda.

Nina Iren sa...

Heia.

Utrolig koselige bilder, kjenner stemningen, gjennom bildene.

klem

angie sa...

danke für die schönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße von angie und einen schönen 3. advent

Bergheim sa...

ÅÅÅÅ for en koselig morgenfortelling og for en deilig start på dagen.

Unknown sa...

En perfekt start på dagen :)

Ønsker deg en riktig God Jul :)

Juleklemmer fra Monica

Bergheim sa...

Nydelig stemningsrapport fra en start på dagen. Godt nytt år til deg.

Link within

Related Posts with Thumbnails