.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

tirsdag 6. juli 2010

Se hva jeg har fått!

Jeg er så heldig! Se hva jeg har fått av min snille venninne Veronika!

Hun sendte bildet av det på mms til meg, og lurte på om jeg var interessert!?


Selvfølgelig! Har hatt lyst på sånne stoler og et sånt bord, siden vi flyttet inn i huset vårt! Så jeg ble superglad!

Det eneste hun skulle ha for det, var en flaske vin og en klem!

Hun gjorde meg oppmerksom på at det var fryktelig slitt, og trengte å males. Knis...gjør det vel ikke! Det er heeeeelt perfekt, akkurat som det er!


Jeg plasserte bordet og stolene oppe ved epletreet i hagen vår.

Derfra har vi god utsikt til rotetomta vår, hihi! Vi skiftet dreneringen for en stund siden, men har ikke råd til å gjøre noe mere ute enda.

Planen er å få tomta helt plan, legge ned rør til strøm (skal sette opp garasje når vi blir rike)og få fin hvit singel på gårdsplassen.

Og selvfølgelig et stort vedskjul! Veden er bare provisoris stablet på paller foreløpig.


Glemte nesten å vise dere mere av det jeg kjøpte hos Fru Dahl på Fauske!

Kjøpte denne nydelige kammerlysestaken i sink!

Ferdig pyntet med bånd og kort. Inni skuffen, var det 9 bedelys og en kjempesøt fyrstikkeske!

200 kr betalte jeg for den. Verdt hver eneste krone :)

Dessuten er det en høyst nødvendig sak å ha for enhver husholdning må vite!

Tenk hvis stømmen går? Da er det jo utrolig praktisk, å ha både lys og fyrstikker tilgjengelig på samme plass! Ikke sant? :)

Lommelykt sa du? Hmf...batteriet kan jo seff være dødt!



Mere fine saker er innkjøpt hos henne, men de skal vise dere litt senere.

For idag har jeg montert en ny lampe i yttergangen. Helt lik som de vi har i glassgangen og i stuen.

Synes det er pent å ha like lampetter i vinduene. Lampen har jeg bestilt fra Tingeling Interiør, til bare kr342,- på salg! I andre nettbutikker har jeg sett den samme lampen priset fra 500 - 600 kr!

Det hører med til historien at jeg i min iver etter å få hengt den opp, knuste glasset! Heldigvis gikk den bare i 2 deler, så med litt lynlim ble den nesten god som ny :)

Jeg måtte ta ned persiennene når jeg fotograferte, for det var så motlys.

Noen synes kanskje det er litt nakent i vinduskarmen? Det har sin helt naturlige forklaring :)

Våre 2 puser har denne karmen som sin favoritt! Spesielt etter at de er innestengt for kvelden. Milo-gutten (for han er så god og myk!) har stolen som sin favoritt også.

Derfra har han full kontroll med katteluken, som en fremmed pus stadig prøver seg på!

Saueskinnet er nytt, og kjøpt på Princess. De har 40 % på hele butikken, tom den 17 juli! Moro å handle da :)

Kjøpte gardinene der også. Har sydd sammen litt bred blonde i linfarge, og brukt til gardinbånd.

Linfargen går igjen i bilderammene som henger på veggen. De er fra Jysk, og var råbillige. Tror jeg betalte 59 kr stykket for de.

Synes de er så søte! Inn er det lintøy, og rundt rammen er det en liten blondekant. Den grønne fargen på rammen, synes jeg er helt perfekt! De var t.o-m ferdig "shabbet" :)




De to telysestakene i wire, er kjøpt på blomsterbutikken på Fauske. Husker ikke hva den heter, men den ligger i enden av hovedgaten på venstre side - hvis du kjører fra Mo.

Helt tilslutt... en liten blomst til DEG som er innom og titter hos meg!

Jeg setter stor pris på alle sammen som er innom på besøk,og synes det er stor stas når jeg ser nye kommentarer, og at noen har lagt seg til som følger!

Kjempekoselig!


20 kommentarer:

Siljes Hobbyrom sa...

Så heldig du var!!! Har også bitt meg merke i disse nydelige hagemøblene. Ønsk! :)

Så flotte bilder du viser! Og masse gode tips! Så på disse rammene på jysk selv idag, men fant ut at jeg måtte roe meg.. hihi.. Oppslagstavlen med skapdør (i samme serien) var også lekker! Ender vell opp med de til slutt likevel kjenner jeg meg rett :)

Ønsker deg en super ny dag imorgen!
Klem Silje

lisje astrid's husblogg sa...

God morgen♥
AH!Dååååån!Såååå heldig du har vore da!
Så lekre desse møblane!Og akkurat passe slitt;)
Utruleg lekre bilder du viser♥
Likte så godt rammene!

Så koseleg hos deg!

Ønskar deg ein super fin onsdag♥

Klem frå Astrid;)

Anonym sa...

Hei, hei. Passa jo perfekt me hagemøblene, flott at Veronica tenkte på deg når ho sku kvitt seg me dæm ;) Lysestaken va knall, sånn sku alle ha hatt når strømmen går ;) Ha en fin dag kjære venn. Klæmma fra Eve Iren

Fossestua sa...

Hei Eve :) Ja ho kjenn meg godt :)regna nok med at de falt i smak hos meg! Ang lysestaken....det va jo seff reint praktiske årsaka te at eg kjøpt den...knis :)

Malin - mine gleder - sa...

Så heldig du var! Stolene og bordet var kjempe lekkert!! For en snill vennine du har :--)

Magdalena sa...

så mye pent på en gang...
og slike cafesett er så bedårende...
kose deg videre...

Daisys home sa...

Takk for et kjempeflott innlegg,morro å lese her inne hos deg...Knallstilig og akurat passe slitt etter min mening,de møblene du har fått,så heldig du var!Har forresten maken til den lampen du viser.Den lysestaken var utrolig søt da,med rom for lys også..Ha en fortsatt fin sommerkveld,klem sissel

Prinsesse Elin sa...

åååååååååååååååååååå guri for noen lekre jernmøbler. Slike er så flotte. NYDELIGE!

♥ Elin

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så flotte utemøbler du har fått! :) Nydelige bilder i innlegget - gardinene, rammene, lysestakene - ja, alt! Skikkelig flott!

Ønsker deg en super dag.

Mange klemmer

Jatte sa...

Kjempefint Cafèsett ♥♥
Masse nydelige bilder du viser også, ønsker meg sååå en slik skomakerlampe selv!!

Jada, jeg har faktisk fått mail fra 3 forskjellige som syns jeg forskjellsbehandler dyrene mine og at det virker osm om jeg er mer glad i hunden min :P jada, må bare ler jeg..
Er jo klart jeg er glad i kattene mine, men de lever jo mer sitt eget liv og er ute og inne som de ønsker, derfor blir det jo til at man har med seg hunden mer overalt, skaper minner på en annen måte ! :) hihi

Koselig at du besøker bloggen min,
Setter veldig pris på det!

Klem fra Jatte♥♥

Elis@beth sa...

Knallfin blogg du har og heldige deg som fikk så fine møbler!

Legger meg til som følger og håper du syns det er greit-du er velkommen inn til meg også!

Ha en fin kveld!

Fossestua sa...

Tusen takk til alle sammen! Artig at så mange har kommentert på dette innlegget :)

Anonym sa...

Hei:)
Så fint du har det! Slike rammer kjøpte eg meg også på Jysk, var so søte. Og ønsker meg nok ei slik lampe eg og..sukk:)
Gleder meg til å følge bloggen din videre:)
Ha ein fin kveld!!
Klem Anita B

Sarita sa...

Så fin blogg du har. Takk for flotte kommentarer inne hos meg. Du, jeg er litt dårlig på dette med giveaway enda....jeg veit nemlig ikke helt hvordan jeg legger til link på enkel måte? Jeg kopierer bilder og lagrer hos meg før jeg legger ut...?! Finnes det en enklere måte? Da blir jeg nok med på flere:-).

Klems Sarita

Nina Iren sa...

Sååå...flotte hagemøbler du har fått deg, helt etter min smak!!! Dem bilde rammene var også fin.

Ha en fin helg.

Klem Nina

Camilla sa...

Heisann hoppsan =)

Jeg kan godt hjelpe deg med bloggen din. Fint om du sender meg en mail med hva du ønsker få gjort, til bamsemums83@yahoo.no så skal jeg se på det.

KlemKlem, C.

Anonym sa...

Så mye fint du viser, nydelige ting.
Cafesettet var råstilig.
Første gang jeg er på besøk her, men her kommer jeg tilbake.
Ønsker deg en fin ny uke :o)

Bringen Blomster sa...

Så artig at du stamma "herfra" :)Så mykje fint du har!
Ha ei fin uka!
Hilsen fra Reine :)

Hos Jorunn sa...

Hei Lise! Gud så lekre de stolene og bordet av jern var "sikler"...det var jammen en snill veninne! Veldig fine de andre tingene du fikk kjøpt også! Ha en flott torsdag! Klem fra Jorunn

Lever Landlig sa...

Hei hei. Kjempefine hagemøbler du har fått. Billige var dei òg. Du har jammen meg ein flott blogg. Klarer ikkje heilt å få linke bilder enno, men jobber litt på kvar kveld, og då klarer eg det nok til slutt. Ser alle skriv at ein skal høgreklikke på bildet, men eg har fått meg ny mac, og der går det ikkje an å høgreklikke. Er sikkert ein funksjon eg ikkje har funne.... Eg har lagt meg til som følger av bloggen din. Ligg som nr 2 uten personleg bilde når eg klikker inn på bloggen din. Ikkje så farlig, for eg kan tenke meg å følge med her uansett, men eg ville berre gje beskjed slik at du ikkje trur eg prøver å lure deg. :) Masse lukke til med trekkninga :)

Link within

Related Posts with Thumbnails