.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

torsdag 30. september 2010

FØRÅPNINGEN TIL HOME & COTTAGE PÅ MO I RANA!


I går var det føråpning på Home & Cottage her på Mo i Rana!!!
 Vi var 100 stykker som fikk æren av å være de første (veldig spente)  kundene, og det vanket både goodiebags, tapas og noe godt i glasset...nevnte jeg forresten at vi fikk goodiebags, hihi :)
I posen lå det duftelys fra Lama som luktet deilig av jasmin.... kubbelys,  lavendelsåpe og 6 forskjellige smaksprøver på te fra pukka!
Må si det var stas å få pakke *gliser*

De teposene må forresten inneholde et eller annet som katter finner uimotståelig! Spesielt den orange og den røde......

for vel hjemme, ble  gaveposen nemlig overfalt av Milo-pusen vår!

Han luktet og slikket, og rullet seg i teposene....og det tok ikke lang tid før Tinka også prøvde å få tak i den røde teposen! Beklager bildekvaliteten...men det er jammen ikke enkelt å få tatt bilde av 2 puser i vill ekstase over en stakkars tepose!

Vel, nok om det :)
Her blir vi alle ønsket velkommen, og får fortalt litt om Home & Cottage...og det var jo koselig....men jeg tror nok at jeg snakker for de fleste her når jeg sier at lysten på å begynne å titte på varene var større, knis :)
Og fine saker fant jeg overalt! Sjekk denne stolen! Sikkle sikkle!


Hadde ikke vært meg   imot å eid denne sjenken heller!

Jeg er veldig fornøyd med gaveposen vi fikk, og jeg mener ikke å være utakknemlig....men åpningstilbudet på 15 % på alle varene, synes jeg var bittelitt lite.

Kanskje bare jeg som synes det?
Hva synes du?


Men en ting er nå ihvertfall sikkert. Butikken er nydelig!


Har hørt en del bloggere kommentert hvor tøffe gulv det finnes i Home & Cottage`s butikker,og det må jeg jammen si meg enig i! Det er knalltøft!


Hvor praktisk det er for de med høye heler på skoene, er en annen sak. Litt for brede sprekker en god del plasser, gjorde at en del damer fikk seg en liten overraskelse.

Men i den store sammenhengen er jo dette flisespikkeri, hihi, bokstavelig talt :)

Jeg ønsker i hvertfall denne butikken et varmt og hjertelig velkommen, og håper at det vil ligge maaaaaange julegaver til meg under juletreet i år, fra nettopp Home & Cottage!



 Og du julenissen......psssssst.....jeg ønsker meg veeeeeeldig dette skapet i lysegrønt!

Helt til slutt vil jeg ønske mine nye følgere velkommen!
Kjempekoselig at dere liker bloggen min :)

Vil også minne på at det er enkelt å abonnere på innleggene mine via Bloglovin hvis du har lyst. Da får du en mail fra Bloglovin med en direktelink til meg, når jeg har lagt ut et nytt innlegg.  Trykk  HER hvis du har lyst til å titte på hva det dreier seg om. Du binder deg ikke til noenting, og siden er helt trygg :)

Ønsker dere alle en riktig god helg!



Ups! Glemte jo helt å vise dere hva jeg kjøpte! Hadde lommeboken vært større, så hadde nok fangsten vært større også...men ihvertfall ble det 2 pakker med håndklær ( 49,- kr pr pakke med 3 håndklær i hver) og en gammeldagd tråsnelle ( 139,- kr ) med kjempefint brunt bånd. Minus 15 % da :)

Klem fra Lise :)






11 kommentarer:

Gammel stil sa...

Tenk å være en av de første inn i den butikken!! Det måtte bare være så stas!!Hehe, så hvertfall ut til at kattene likte det;)

Ser hvertfall at du har hatt en bra dag, og at du har fått handlet mange ting!

God kveld:)

Anonym sa...

Tenker du koste deg i den lekre butikken.
Det lysegrønne skapet var kjempestilig.
Har akkurat kommet hjem fra Damenes Aften, det var kjempekjekt. Er så glad jeg leste om den her på bloggen din, så igjen takk for tipset.
Ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld.
Klem fra Mio

Dreamgirl sa...

Så heldige dere er som har fått denne butikken nå. Enig i at 15% var litt lite da.
Så nå håper jeg Ranværingene setter pris på denne butikken så den slipper å legge ned om et halvt års tid

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Var vi virkelig 100 stykker der inne?!? Det var en stor butikk, så det kan sikkert stemme (he-he).

Så søte de kopphånddukene var! Fikk ikke øye på dem innimellom alt det fine, jeg.

Herlige kattene, da. Hva i all verden kan det være i de teposene..? Katta vår har ikke fått snusen i dem enda, - kanskje jeg må se om hun også reagerer på dem.

Jeg falt forresten veldig for ei kjempesøt lampe de hadde, men der sa pengeboka stopp..! :( (Sukk) For ikke å snakke om den ene veggklokka... Og de søte koppene... Og...

(he-he-he)

Ha en stråååålende dag!
Klem
:)

Unknown sa...

Ååååh, så heldig du er! De har såååå masse lekkert! Synd det er så langt til nærmeste butikk for meg....men det er kanskje lpmmeboka (og gubben) glad for, hihi;)

Ha en strålende dag!
Klem:)

Maria ( Idekroken ) sa...

Å, så mye fint! Så spennende!
Og du har en så flott blogg :)

Klem fra meg

Dreamgirl sa...

Ja, det har vært mye tull med blogger i det siste,, men jeg regner med bildet av lyshuset dukker opp etterhvert så du får sett :)

Jeg håper jo selvfølgelig H&C går så det suser på Mo, men det har jo vært mye som har åpnet og måttet lukke igjen pga. dårlig salg eller besøk på Mo i mange år. Men jeg håper for all del Ranværingene kjenner sin besøkelsestid og shopper myyyye på H&C. Og jeg håper på julegaver derfra i år ;)

Monica sa...

haha, er jo bra at også pusene kunne få glede seg over åpningen! :) Ser ut som en kjempeflott butikk! Jeg vil også ha! :) Sukk det lille lysegrønne skapet! :)
Selvfølgelig er det greit at du holder awarden i hjertet ditt :0 Er jo den beste plassen :)
Ønsker deg en fin helg :) Kos dere med te-en alle sammen :) hehe :)
Klem

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei igjen :)

Så koselig at du likte bloggen min, og pulsvarmerne.
Den borden jeg har i mellom innleggene mine, har jeg først laget, og så lastet den opp via html-koder ( fra photoucket.com)
Det jeg gjorde var å google det å lage en "divider" som det kalles. Da kom det opp noen gode forklaringer.
Men uansett hva du prøver, så husk at du må laste ned malen du har nå, å lagre den, i tilfelle du gjør en feil, for da kan du bare hente fram den du hadde :)

Klem fra meg

Synnøve sa...

H&C har mye fint. Jeg bor desverre langt unna en av butikkene deres. Heldigvis bor svigerdattera og sønnen i nærheten av H&C så hun handler for meg.hihi.
Synes ikke 15%var mye nei. Synes og huske at en plass de åpnet fikk ikke førkundene goodiebag en gang. Og det var bedre tilbud dagen etter.
Ønsker deg ei fin helg
Klem

Hos Jorunn sa...

Her var det mye lekkert og så fine gaver dere fikk! Har vært hos H&C på Alnabru og de har det nydelig rustikke gulvet der også. Håper julenissen leser bloggen din, da:) Fortsatt fin helg til deg, klem fra Jorunn

Link within

Related Posts with Thumbnails