.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 29. juni 2011

Hit - men ikke lenger....



Så langt kom vi altså med monteringen av  paviljongen fra Clas ohlson.




 Midtstykket knakk selvsagt på to steder da vi skulle feste takhvelvingen *snufs* , så da er det bare å smøre seg med tålmodighet igjen til de nye festene blir levert :(

Bestilte liksågodt 2 stk, så har vi et "å gå på", fnis ;)
Like greit å være føre var! (forberedt)




Bare "bittelittegranne" utålmodig nå kjenner jeg...men den som venter på noe godt osv osv ;)

Ps. Er ikke ferdig med gjerdet i svingen der, om noen synes det så veldig skjevt ut ;) 

De to store syrinene du ser her har vi forresten hentet hos foreldrene mine for en mnd tid siden. Var så enkelt så...fnis ;)
Samboeren min synes forresten det var et kjempeartig prosjekt *kremt*  ;)



De koselige kurvmøblene som vi skal ha inni paviljongen, fikk jeg kjøpt av venninnnen min Siri :) Love you!

Har siklet på de leeeeenge *glis* og endelig ble de mine.. *kremt* ..våre mener jeg ;)


"Litt" rotete ved plantebenken min bak garasjen her, men det skal fikses så snart jeg kommer hjem fra Bodø.

 Starter i morgen og blir et par dager. De som følger Interiørbloggen Fossestua på facebook, vet at fars (bestefar) barndomshjem fra 1850 årene nå er lagt ut for salg. Om du klikker deg inn på siden min der, så har jeg lagt ut et album med masse bilder om du har lyst å ta en titt på "Hauen" som vi kaller plassen.
Ps. Scroll deg da nedover på facebooksiden til du finner innlegget med overskriften:  Hauen - plassen i mitt hjerte


 Så...dette blir kanskje siste eller nest siste turen ditt....*svelg* svelg* (stor klump i halsen).



I hagen vokser og trives plantene. Klematisen "Nelly Moser"  er ny av året og utrolig vakker med sitt flotte mønster :)

Kjenner jeg er "litt" nervøs for å overlate vanningen til samboeren mens jeg drar bort noen dager (beklager kjære ;)), men satser på at det går fint ;)


Ønsker alle noen fine sommerdager, og håper at sola skinner på dere :)

Klem fra Lise

11 kommentarer:

Sivs verden sa...

Så flott hage dere har!:)

Klem

Anonym sa...

Kjempelekkert blir det.
Kurvmøblene der kunne jeg
også tenkt meg,såå romantiske.
Klem Mette.

Arlens boblebad sa...

Så fin pavuljong fra Chlas Olson da, visste ikke at de ahdde sånne....Skjønner godt at du er utålmodig, og jeg kjenner meg igjen i å overlate blomstene til naboene, også akuratt i den viktige tiden, da det skjer så mye utviklinger..Koselig blogg.Legger meg som følger.Klem fra Linn

sylvia sa...

hei Lise,
den paviljongen er så fiin, vi har den på brygga her, er veldig fornøyd med den, å det blir nok dere å,
nydelige kurvmøbler dere fikk,
ha en fin dag.
klem fra sylvia

liven sa...

Kommer til å bli kjempefint med paviljongen !!Nydelig i hagen din!
Flotte kurvmøbler...minner faktisk litt om mine :o)
Og jeg venter på snekker...til utestuen....må visst bare være tålmodig!
Ønsker deg en fin tur og gode sommerdager Lise

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempefin hage:D Så stor ut!? Og mange fine bilder. Den paviljongen var lekker da. Skulle ha hatt en sånn i hagen jeg også:D kanskje til neste år..hihi
Heldig du som har fått kjøpt de fine møblene også.

Klem fra meg:)

Anne (Moseplassen) sa...

Det ser jo veldig idyllisk ut da, med paviljong og kurvmøbler i svungen stil.
Og jeg skjønner godt at du synes det er rart og litt vondt at dere skal selge bestefaren din sin gård, det er jo sikkert mange minner knyttet til opplevelser på stedet.

Men god helg, og så får vi kanskje håpe på regn da, så du slipper å bekymre deg for vanningen? ;)

Trines hus og hage sa...

Hei Lise!
Nå blir det trivelig i hagen din med ny paviljong og fine hvite kurvmøbler. Ser for meg et lite kaffeselskap i solen med slyngplanter som vokser oppover stolpene på paviljongen.... Imponerende å få flyttet så store syrinbusker! Kanskje ingen helt smal sak... :-) Herlig med syriner og fantastisk å få dem i hagen så høye.
Ha noen fine dager! Skjønner godt vedmodet ditt.
God klem Trine
KLem Trine

Lene fra Lillehammer sa...

Hei du, så hyggelig at du stakk innom bloggen min da, koselig å få besøk nordfra. Broren min bor forresten i Bodø, på Tverlandet heter det vel.
Når det gjelder gjerde og rosebua hos oss er gjerdet kjøpt på Maxbo og denne type gjerde tror jeg du får tak i i alle slike type butikker. Rosebua, derimot, ble kjøpt på Plantasjen for en del år siden og jeg tror egentlig ikke at de selger den lenger. Og hadde jeg vist hvor teit løsningen på den var så hadde jeg heller ikke kjøpt den. For rosebua støttes av en trekssa på hver side og det er liksom meningen at man skal plante klatrerne oppi disse da. Men alt fryser desverre på vinteren og dør ettersom man ikke får gravd dypt nok (det er ikke bunn i kassa men man kommer ikke langt nok ned for det). Så som jeg har skrevet tidligere så skal rosabua få en sjans til og dør klatrehortensian jeg har plantet i år, ja da er det farvel med hele bua.
Okidok, kos deg videre denne helgen!
Klems

Husfruen of Hilltop House sa...

Hei Lise!
Ser ut som dere kommer til å få en deilig uteplass når den blir ferdig. De kurvmøblene var bare rålekre.
Hyggelig at du likte innlegget om fuglehuset. Klart du må bare linke om du vil. Kjekt om jeg får noen flere lesere inn til meg, vet du. :-)
Humlene er for øvrig borte vekk, men jeg har ikke dristet meg til å åpne fuglehuset ennå. Ser for meg en massegrav som kommer til å gi meg mareritt og dårlig samvittighet i år framover i tid. Satser på at Hubby kommer til å fikse det stille og rolig uten at jeg trenger å se på.Det er slikt man har mannfolk til, ikke sant?

Linecas have sa...

Liiiiiiiiise du vant i give awayen min, men jeg mangler adressen din. Sender du meg den er du snill?

Slike paviljonger er fine men jeg er litt skeptisk til holdbarheten på de. Så en fantastisk fin en på krukkegården i østfold for noen år siden. Den var helt fantastisk.

Link within

Related Posts with Thumbnails