.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

tirsdag 24. april 2012

Tips! Kjempesøte og råbillige vannglass!




Søte vannglass med vakre sisselerte bladranker på, har jeg hatt lyst på lenge.


Slike glass har jeg sett flere steder, men ikke til en pris som har passet min slunkne lommebok.

Gleden var derfor stor da jeg fant disse kjempesøte glassene til bare 10 kr stykket på Bohus!



Fine, ikke sant?


Også har jeg prøvd "luksusbrus" for første gang.

God? Tja.....denne grønne eplelimonaden var ganske god, men til 79 kr flasken så hadde jeg forventet at den skulle være enda litt bedre.

Flasken er forøvrig kjempefin og kan brukes om igjen til feks saft, om man tar seg råd til å drikke de eksklusive dråpene først da ;)

Stilig å servere "luksusbrus"til spesielle annledninger, men sånn til hverdags tror jeg at jeg holder meg til Pepsi Max ;)



Ønsker alle en riktig fin dag, og håper dere blir med på "hurtig-give awayen" min i neste innlegg!
Klem fra Lise

19 kommentarer:

Kristin sa...

Så fine glass:) Takk for tipset! Og jammen har du fått mange deler i Marie-serviset!!!! Du har god grunn til å være fornøyd- det er jo bare sååååå nydelig:)

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Takk for tips!!Med små barn i huset kjøper jeg ikke dyre glas.Disse
var jo søte i tillegg til en fin pris.

Nyt dagen;)

Klem Linda:)

Gårdsjenta sa...

Så søte glass! :D Takk for tips :)

Limonaden så i alle fal deilig ut! :)

Hulda sa...

Det var fine glass! Flott med den lille borden øverst på glasset også. Herlig og delikate bilder!

hjertemynthe sa...

Ja disse var supersøte! Men jeg har dessverre ikke plass, så jeg får nyte av å se på dine.. ;) Ha en strålende kveld!

Marits Hverdagsgleder sa...

Kjempekoselige glass da :) Bohus har veldig mye fint synes jeg, til en grei penge.

Nina Iren sa...

Så flotte glass, dem lika eg. Ps..flaskene var også nydelige!! Flott farge på innholdet..hihih

Caroline sa...

Utrolig søte glass,de fikk jeg og lyst på,takk for tips:)
Jeg har og gått å lurt på disse flaskene med limonade,de ser jo knallgode ut i de fine flaskene,men så er jo spørsmålet om de er verdt det,hehe:)
Kommer nok til å falle for fristelsen en dag jeg og;)
Ha en fin tirsdag!
Klem Caroline

Sivs verden sa...

Kjempefine glass:)

Klem

RosMari sa...

Flotte glass og takk for tipset! Klem fra Rosen

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Takk for flott tips!! Glassene er så fine! Billige er de også. Tenker de blir fort utsolgt.

Ha en fin vårdag!

Klem:-)

salige lavendel sa...

Ja, selvfølgelig kan du låne bildene - bare koselig =) Det er 1 sekk igjen i butikken min av de to jeg hadde for salg, den ligger under kategorien "ting og tang" helt øverst der. Den er fin og hel med ganske tøft trykk på. Det er helt utrolig hvordan både katten og hunden min har lagt sin elsk på å ligge oppi sekken.Jeg har et svindyrt kurv-bur til Naomi (hunden) med myke dyner og tak, men nå har hun skippet hele herligheten til fordel for sekken. Jeg må le litt da...Må si det var en overraskende bra respons på noe SÅ enkelt. God natt til deg og sov søtt.

salige lavendel sa...

Og de glassene var superfine! Skal snuse litt på dem jeg også tror jeg. Vi har huset fullt av gjester hele sommerhalvåret, så noen ekstra glass trenger jeg egentlig.

Fjordheim sa...

Så nydelige de glassene var.
Spørs om jeg ikke må en tur til nærmeste by en dag.
Skulle gjerne hatt noen litt fine glass.
Det serviset ditt blir jeg ikke lei av å se på. Syns det er så nydelig.
Har middags servise i det selv. Men nå fikk jeg jammen lyst til å samle på mer. Kommer jeg over noe så havner det nok i mitt hus ja.
Ha en riktig god dag :)

Fru Brekke sa...

Luksusbrusen såg så frisk og fin ut:) Flaskene var jo også kjempepene!
Har faktisk også slike glass:) Har funnet mye forskjellig både nyttig og stæsj på Bohus her i byen som har hatt en bra pris:) Det er bare å ha litt tid til å titte i hyllene, er jo stappa fullt der oppe!
Håper du kjenner vårfølelsen komme snikende du også nå om dagen, selv om der enda er mye snø igjen;)
Klem

Merethe sa...

Ja det var fine glass. :) har tittet etter kjøkkenvannglass og disse kunne fint gått ann. Så bra at du har fått tak i så mye av serien du begynte å samle på. Mye lekkert i gammelt. Ha det så fint. Klem Merethe

Katharina sa...

Hei!
Tusen takk for koselig hilsen:)

Glassen dine var helt nydelige og serviset er jo bare helt....ja NYDELIG!! Skjønner godt du blogger om det:)

Ha en fortsatt fin kveld:)
Klemmer fra Katharina

Barnelykke sa...

Takk for tips :)
Passer fint denne lemonaden til ditt lekre service da :)

Klem
Birte

Anneli sa...

Endelig fant jeg noen som selger denne "luksusbrusen" her hvor jeg bor og måtte jo selvfølgelig kjøpe med meg en flaske hjem! Jeg var veldig i tvil hvilken jeg skulle velge, å sto lenge med eplesmaken å hånden.. men til slutt bestemte jeg meg for den rosa som jeg har sett rundt om i blogglandia. Fåreløpig skal den få stå litt til pynt, både fordi den er så fin og fordi dette er "edle" dråper som skal nytes til en spesiell anledning ;)
Ha en fin dag Lise!
Anneliklem :)

Link within

Related Posts with Thumbnails