.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 27. januar 2013

Før/etter


På under 4 uker er jeg nettopp ferdig med runde 2 med omgangssyke, så formen er ikke akkurat maksimal enda kan man si.

Skulle jo vise dere  disse bildene for lenge siden, men nå kommer de i all fall......før/etter bildene fra den "nymalte" (før jul) trappegangen som befinner seg rett innenfor glassverandaen.



I prinsippet er de i samme rom egentlig, men før i tiden var glassverandaen  her i huset inngangsparti, og avdelt med en ytterdør mellom de to rommene.



 Man ser tydelig at det før har vært to rom, selv om veggen imellom ble fjernet for sikkert mange mange ti-år siden.


Ps: Bildet blir større om du klikker på det.

Da vi flyttet inn, så det ut slik som på bilde 1.
Den gamle døra på bilde 1 og bilde 2 og 3 er den samme sett fra to sider.

Elsker fargen "Aprilgrønn" som vi har brukt
  

 Dette blir altså i gangen mellom stua og glassverandaen/ trappegangen som fører opp til soverommene på loftet.

Døra var vi så heldig å finne  oppe på hemsen ute i garasjen, og siden har vi også fått bekreftet at den fra gammelt av har stått montert her i Fossestua :).


Nå er den atter kommet inn i varmen igjen....som dør inn til boden vi har bygget under trappa. Boden er liten, men superpraktisk!

Bildet blir større om du klikker på det.

Her er det plass til lagring av alle sommerens hageputer, verktøy, maling, tomgods, støvsuger, og ikke minst kattedoen :).

Pusene har fått sin egen inngang dit, så slipper døra til boden å stå på gløtt hele tiden ;).


gjenstår  det "bare" å male selve trappa og et par av panelbordene på veggen som jeg fikk for lite maling til sist jeg malte her ... for ca 2 år siden.  TTT ;)

Klem fra Lise

7 kommentarer:

Fru Brekke sa...

wow! for en nydelig grønnfarge:) det ble kjempefint! Ha en fin søndag:))
Klem Karen

Unknown sa...

Det ble kjempefint i gangen din! Nydelig grønnfarge :-) Kjekt at kattene har egen dør til boden.
Håper formen din blir bedre etterhvert.
Ha en fin Søndag :-)
Klem
Brit Eva

Hos Jorunn sa...

Sååå nyyydelig, Lise!! For en forandring, er det april grønn du har brukt? Jeg har mye panel som skal males og vil gjerne ha en annen farge i tillegg til hvitt og det ble veldig pent med den lysegrønne fargen du har brukt. God bedring, håper formen blir bra snart! Ha en fin søndag, klem fra Jorunn

Mor Inger`s hus sa...

Så fint det ble, og så stilig å beholde døra slik den er nå.

:) Inger

bye9design sa...

Så flott og trivelig du har fått det. Tenker det er ekstra morsomt når dere kan sette inn ting dere vet opprinnelig har vært der. Her går vi på fjerde uka med tett nese, hoste og feber annenhver dag. Det skal visst aldri gi seg... Merkelig det der, enten er man frisk eller så går man og hangler på ukesvis. Uansett, skikkelig god bedring ønsker jeg deg! Klem fra Nina

Bestefars Verksted. sa...

Hei,så nydelig den grønnfarven var !!! Virkelig fin,og så godt som den passet inn !!!! Og bra at du ikke maler den døra.......det må du ikke finne på....hihiii :) Heldige deg,som har en glassveranda......det har jeg bestandig drømt om ! Jeg kjørte forresten forbi bestefarhuset ditt,idag....det lyste så fint i vinduene,men jeg må innrømme at jeg tenker på deg,hver gang vi passerer der.....det er liksom noe sårt over det huset,siden jeg vet at du syns det var trist,at det ble solgt. Ønsker deg iallefall god bedring,er jo sååååå kjedelig å ikke være i form. Klem fra Bodø........som ligger badet i "julesnø"....!!!!

Ann sa...

Ble rålekkert! Har en lignende farge på skoddene i lysthuset vårt, -en nydelig grønnfarge som jeg fullstendig elsker, så skjønner godt at du ble fornøyd med dette!! :)) Den ble kjempelekker her i glassverandaen din! Tror jammen du har Aprilgrønn tapet på begge sider av bloggen din også? -Alt matchet jo så fint her inne! ;))

Ha en fin uke! NÅ må du vel være ferdig med omgangssyken for i år, kan ikke skjønne annet!

Stor klem, Ann.

Link within

Related Posts with Thumbnails