.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

tirsdag 19. mars 2013

Gammelt middagsservise. Bilderas fra kjøkkenet.



Som jeg skrev i forrige innlegg, så var jeg så heldig å få kjøpt dette gamle serviset ganske rimelig på Finn.no.



Så rimelig at vi ikke er redd for å bruke det hver eneste dag :).


Noen av dere drar kanskje kjensel på den fine muggen med tulipaner?


Den er fra Figgjo sin serie som heter Grønn Marie, som ble utgitt engang på 1950 tallet.




Har klart å få tak i nesten  hele middagserviset som hører til Figgjo-muggen nå, men dèt bruker vi bare til fin-bruk. 

 Mangler enda noen kaffekopper, så gi meg gjerne et tips om du eller noen du kjenner har å selge :). 



Dette serviset er vi derimot ikke redd for å bruke hver eneste dag.


Selv om det er dekorert med gullkant,  vasker vi det i oppvaskmaskinen. Det hyrer så lenge det hyrer ;).

Bestikket fra H&C, MÅ derimot vaskes for hånd, så det blir ikke brukt like ofte.
 

Hehe, ble så opptatt med å fotografere, at fårikålen kokte over :D.
 

Og mens matmor er opptatt med å tørke opp sølet etter seg....å ikke følger med  .....
 

......så er Milo-pusen lynsnar til å benytte annledningen til å hoppe opp på bordet!



 Hva er det med bord og katter? 

Omtrent umulig å holde de unna sjenker og bord. Hadde en stund en sprayflaske med vann stående så de fikk seg en ufrivillig dusj om de prøvde seg, men det hjalp bare akkurat der og da.


Ofte når vi kommer hjem, så ligger de der så freidige på bordet å bare gjesper når de ser oss :D.



Her er det Tinka-pusen som ikke bryr seg noe nevneverdig om at matmor har sagt at det ikke er lov å ligge på spisebordet.
 












 Freidig ja......men veldig søt også da :)

Klem fra Lise




6 kommentarer:

Lindas Lille Leilighet sa...

For et nydelig servise! Kunne godt ha tenkt meg noe sånnt selv:) Lekker den mugga også! Herlig farge:)

Søte kattepuser! Mi lille pusi har nettopp hatt "tuilltak" og skrenset over gulvet! Høyt og lavt..bord og vinduskarmer! Henger i gardina! Nå sover hun søtt ved siden av meg:) Kanke bli sur da;) hihi

Anno 1924 sa...

Nydelig servise og fint dekket bord!! Koselig å kunne bruke slike ting på vanlige hverdager også! Det er jo de det er flest av:)) Søte små kattepuser:)
Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

Unknown sa...

Hei :) Nydelig kjøkken og koselige bilder. Jeg lier godt at PUSI er med. Jeg har re marsvin som stadig vekk går på bordet og snuser på pynten! ;) De er så gode disse husdyra <3

Stor klem til deg fra meg (Anne)

Mitt Kreative Krypinn sa...

Nostalgisk og vakkert servise som det må være deilig å kunne "nyte" til hverdags for som det blir sagt: det er jo hverdager det er mest av :)
Og når det gjelder katter på bord, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - jager katta ned hele dagen,men de er nå deilige da :)

Ha en herlig dag!
Klem Marit

liven sa...

Kattene gjør som de vil...og er ikke lett å oppdra nei :)
Kjempefint i spisestuen din...nydelig dekket!

ha en fin palmehelg

Anonym sa...

Nydelig middagsservice! Smaken er forskjellig, men jeg likte det brunblomstrede nostalgiske servicet mye bedre en Figgjoservicet (som muggen),så det ville jeg vært forsiktig meg. Men koselig at det blir brukt flittig.
Morsomme pusebilder :-) Akkurat som min salig Louis, når jeg skulle ha julaftensbesøk og bordet var dekket med hvit damaskduk og lysene tent i kandelaberen, klatret han opp på bordet og la seg der. Han NØT tydeligvis atmosfæren. Fin blogg du har.

Vennlig hilsen Ranveig F.

Link within

Related Posts with Thumbnails