.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

lørdag 2. mars 2013

På besøk hos en interiørblogger med nybygd hus. Bilderas!

Bloggetreff for interiørbloggere i Rana og omegn, del 3.

HER finner du del 1, og HER finner du del 2, om du ikke fikk med deg de første innleggene :).


Siste stopp på besøksrunden i Mosjøen, var hjemme hos Silje, med bloggen Villa Silje.


Å for et hus!

Synes du trappen her i hallen ser flott ut, så bare vent til du ser resten av dette vakre nybygde huset  ;).

"WOW" ...var et myyye brukt ord av alle oss interiørbloggerene  som var på omvisning!


På barnerommet var ingenting overlatt til tilfeldighetene. Rolige og avstemte fargetoner på både tekstiler og vegger,  og sjekk det tøffe gulvet!


Smart tips å ta med seg fra vaskerommet.....for å utnytte plassen maksimalt har Silje hengt opp tre vaiere fra Ikea på den ene veggen.

 Praktiske  å tørke små plagg på :).
Soverom.


Hallen oppe i 2.etg.
 

Tv stua.

Varme og lune farger gikk som en rød tråd gjennom hele huset.
 

Den herlige fargen  på veggene tror jeg het "Sand dyne".




Peisestua.
 

Har inntrykk av at store deler av bloggeverden har Ektorp-sofaer fra Ikea, så undertegnede måtte selvsagt prøvesitte en når muligheten først bydde seg ;).

Konklusjon: Veeeeldig behagelig, og ikke minst fin
Skjønner absolutt hvorfor de er så populære :).

Hele huset var lekkert innredet, men juvelen i krona var uten tvil den flotte spisestua! 

Sjekk det flotte buede vinduet over terassedørene!
 

Vanskelig å ta bilder i motlys....veldig synd at jeg ikke fikk noen bedre bilder herfra, for de trasige bildene mine klarer ikke vise frem hvor vakkert rommet egentlig er.


Kjøkkenet (i tillegg til spisestua) falt jeg helt pladask for!

Det eneste som ikke var helt ferdig her, var grua over komfyren.
 
Hvis jeg ikke husker feil, så er det bare noen få mnd siden de flyttet inn i sitt nybygde hus, noe også de litt tomme kjøkkenskapene vitner om :).


Elsker sittebenken under vinduet.....
 

....og den herlige fargen på veggene som gjør rommet lunt og koselig.

Meg og Nina-Iren på benken, og Marion sittende på stolen.

Sittebenken måtte selvsagt prøves :).
 
 
Tusen takk til Silje for at vi fikk komme å se i det vakre huset ditt :). 

I juni skal medlemmene i  facebookgruppen vår, Interiørbloggere i Rana og omegn, samles igjen Da er det vi Mo-jenter som inviterer jentene fra Mosjøen på bloggetreff og omvisning i våre hjem. 

Gleder meg masse til å treffe den koselige gjengen igjen :).

Fra venstre: Marion, Marit, Monika, Hill-Iren og Nina-Iren.  Undertegnede står bak kamera ;)
Store kontraster....fra  herskapsvilla til "noe" slitent og utdatert interiør hos en av Mosjøens spisesteder ;). Men maten var god, og etter nesten 10 timer på farten var det godt med noe varmt i magen før vi startet på turen hjem til Mo i Rana.

Ha en fin helg!
Klem fra Lise 


9 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott hjem hun har. :)) Love it.

adales verden sa...

Herlig innlegg fra herlige huset...tenker enda på det utsagnet mæ svartsjuk pillan...Yepp, skulle hatt nån sånne;) Ha ei fin helg;)

Anonym sa...

Hei::))

Et nydelig hjem og flott innredning::))
Du vet ikke hva fargen på soverommet heter..den blå??

Anneli sa...

Et flott hjem, med en behagelig fargeskala :)
Jeg lurer litt på om dere spiste på Milano? Var der å spiste for noen år tilbake og hadde dessverre en trasig opplevelse.. :/
men men, det er vel noe som kan skje alle! Håper dere hadde det koselig :)
Anneliklem :)

Blonder og perler sa...

Det var litt av et hjem. Flotte bilder;)
Så gøy å kunne treffe andre bloggere av og til.

Ønsker deg ei fin uke.

Klem.

Hos Jorunn sa...

Et veldig gjennomført og vakkert hjem! Fantastiske vinduer og peisen...ME LIKE!! H en fortsatt fin søndag, Lise. Klem fra Jorunn

Marianne Dragon Waagan sa...

*sukk* for et herlig hjem med mange flotte detaljer. Nyyyydelig buet vindu:)

Ønsker deg en fin mandag, og en flott ny uke:)
Klem fra Marianne

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så kjekt bloggtreff du har vært på. Nydelige hjem du har fått besøke. Kjekt med slike treff.

Ønsker deg en fin helg!

Klem fra meg:)

Anonym sa...

hei :)
For et utrolig flott hjem :) Men jeg lurte egentlig på hvilket gulv det er i stuen? Var utrolig fint ;)

Mvh Linn

Link within

Related Posts with Thumbnails