.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

lørdag 17. august 2013

Vedboden...



 
.....eller sjåen  som vi sier på nordlandsk (også kalt skøtet) er i tillegg til å være stappfull av vinterved, motiv for kveldens fotoshoot.

 I tillegg til Tinka-pusen som jeg ser har sneket seg med her :). 

Som interiørblogger er jeg selvsagt mitt ansvar bevist. 

Alle nyanskaffelser MÅ blogges...så herved dokumenteres det at beboerene i Fossestua har fått seg ny lykt!
  
Undertegnede er særdeles fornøyd med nyannskaffelsen,  som ikke bare var kjærlighet ved første blikk, men nesten "gratis" også ;).

(Samboeren vant et gavekort på jobben :)).

+

Sammen med de gamle spadene, melkespannet med Lobelia, blondegardinene i "vinduene"  og et tent lys i ny-lykta, ble det riktig så koselig her nå om jeg får si det selv :).

  Ps.
 Er det flere enn meg som sliter med bloggrollene sine? De får liksom ikke med seg at de jeg følger legger ut nye innlegg før det har gått mange timer, ja av og til dager også. Noen som vet hva jeg kan gjøre for at de skal oppdatere seg fortløpende?
 

Klem fra Lise :)

6 kommentarer:

Jatte sa...

Det var den koseligste vedboden jeg har sett - den lykta var GØRRFIN, slik kunne jeg virkelig tenke meg :D

Ønsker deg en fin helg,
Klemmer fra Jatte♥

PS: Har en konkurranse inne hos meg, du er ♥lig velkommen til og delta!

Hos Jorunn sa...

Fy søren Lise...dette er den koseligste vedboden jeg noensinne har sett og så fint det ble med vegglykten!! Dere er så flinke til å gjøre alle småhusene deres fine....det er en fornøyelse å se hva dere finner på!! Det er så trist å se falleferdige eller bare slitte småhus på gårder som ingen gjør noe med. Skulle ønske jeg hadde småhus på tomta selv..hehe.. Drømmen min er å pusse opp et fjøs og style det flott for dyra...men det er bare en drøm..hihi..
Du, det er ikke skodder jeg har satt opp ved vinduet, jeg har tatt bilde gjennon et speil som har skodder. Takk for tipset om sitronsprayen, jeg skal ut å kjøpe den nå.

Ha en flott helg, klem fra Jorunn

Unknown sa...

Hi hi- ja det meste skal dokumenteres :)Flott lykt !
Jeg holder på å bake brød nå og fotoapparatet er klart :) og oppskriften :)

Ja noen ganger så henger den blogg rista seg...

Ønsker deg en fin helg

Smil og klem Monica

Anno 1924 sa...

Så fin liten vedbod og så koselig du har pyntet utenfor!! Kjempefint med lyslykten på veggen:)
Jeg har et spørsmål ang. en hvitfarge du har på en gammel vaskekommode. Du skulle male et pidestalskap i samme farge og jeg lurer på om du har fargekoden til denne?
Ønsker deg en fin søndag!:)) Klem

Tante Titti sa...

Skal si du har klart å få til den flotteste uteboden, eller skytta som vi sier her i Namdalen. Nydelig stemning og flott dekorert - dette kan du, Lise!!
Håper på mange flotte sensommerkvelder enda, men her har iallefall høsten meldt seg til gangs den siste uka. Men jeg koser meg da godt med høsten også jeg...
Titti-klem

Camillas univers. sa...

Koselig med lys når høstmørket kommer.
Lykten passet fint der :-)

Ha en fin onsdagskveld.

Klem fra Camilla

Link within

Related Posts with Thumbnails