.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 9. juni 2014

Stilleben i vinduskarmen




Gamle melkeflasker er fine å bruke som vaser, og den gyldne brune fargen i glasset gir en fin kontrast til  hvite vinduskarmer.  

Blomstene (Hundekjeks) er hentet i grøftekanten. 
 

En gammel krølltang har også fått plass i vinduskarmen på badet.


Det var neppe så snargjort for damene å stelle håret før i tiden, og jeg kan tenke meg til at hårmanken ikke bare duftet hårlakk etter en omgang med krølltanga ;). 

De fleste endte nok opp med både blemmer på ørene og svilukt av håret før de fikk skikkelig dreisen på den. 

Godt utviklingen går fremover, for det frister ikke akkurat å prøve ;).
 
 Ha en fin dag :)
 Klem fra Lise

5 kommentarer:

MissMette sa...

Hei Lise :)
Elsker disse brune melkeflaskene ღ
- dekorative og skjønne... Håper du
nyter fine sommerdager :) Her har
helgen gått til rydding og litt
husmaling - nå står bare rekkverket
for tur... Skal bli godt å få det gjort.
Håper bare at været holder seg :)
Ha en fortsatt fin kveld...
Klem fra Mette

Unknown sa...

Liker slike flasker så godt :)

Ja hi hi- glad jeg slipper å bruke den tanga der :)

Nyt dagen klem fra Monica

Bestemors gamle laken sa...

Et herlig bruktfunn som oser av historie, denne krølltangen din :)
Likeså gjør disse flotte melkeflaskene, synd at folk kaster slike når det ryddes i kjellere...

Ha en superfin dag.

Klem Gerd Kr.

Merete - Lys lilla sa...

For et vakkert stilleben i vinduskarmen. Ønsker deg en riktig fin sommerdag. Merete-smil :-)

Bergheim sa...

Herlige sommerbilder. Det fine med sommeren er alle blomstene man kan hente inn, det er bare så fint. Min Bestemor pleide å plukke blomster på sine turer å sette i vaser på bordene. Herlig minne.

Link within

Related Posts with Thumbnails