.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

torsdag 5. august 2010

BRUKTFUNN HOS ASKELADDEN!

I dag har jeg vært på skattejakt hos bruktbutikken Askeladden.

Generelt synes jeg det er litt stive priser der,men uansett så er det flott med gjenbruk.

Man sparer miljøet, og så kan man jo være heldig å gjøre et funn :)

Var på utkikk etter noen lave norgesglass, og fant disse fine med sink-kant!

Har sett flere bloggere som har brukt de til oppbevaring av sølvtøy, og syntes det var en glimrende ide :)

Så nå har sølvtøyet (har jo ikke akkurat enorme mengder da, hihi ) fått kommet frem i lyset ... kan beundres hver dag ...og brukes selvsagt :)

Sammen med sølvtøyet har jeg også plassert litt bestikk fra House Doctor. Har kjempelyst på hele den serien... får skrive den på ønskelista til jul :)

Fant også noen nydelige heklede brikker. Til den nette sum av 2 kr pr stk! Skal ikke klage på DEN prisen :)

De skal jeg ha på det "nye" salongbordet når det blir ferdig, så ikke kaffekoppene setter merker :)

Har pusset og grunnet bordet nå, og det blir kjempefint i hvitt!

Gleeeeeder meg til det blir ferdig :)

6 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Gleder meg til å se bordet. Flotte ting du har kjøpt. Heklebrikkene var utrolig søte og billige!!! Ha en fin dag. Klem fra meg

Anonym sa...

Flotte ting du har kjøpt deg.
Tror snart jeg må ta frem Norgesglassene, det var så stilig med sølvtøyet i dem.
Gleder meg til å se bordet.
Ønsker deg en fortsatt fin dag.
Klem fra Mio

Susanne sa...

Så fine ting du har fått tak i:) Og det er så delikat med bestikket på norgesglass! Gleder meg til å se bordet:D Klemmer

Daisys home sa...

Så skjønne ting du viser her.Og de norgesglassene er jo bare så kjekke til alt mulig og dekorative.Her ble alle som fantest på gården ,behørlig Kastet etter en storopprydding i en gammel jordkjeller,for et par år siden..Hadde jeg vist det da,at disse kom til nytte igjen så skulle jeg ha berget de ..men,ikke alltid man tenker...Jeg har IKKE brukt noe Lakk eller noen ting Over stickersen på gulvet,satser på at det går greit.Ikke så masse gåing akurat der den er satt ..Klem Sissel

SjarmogKaos sa...

Så koselig blogg du har! Og takk for innspill på innlegget mitt♥! Ha en fin kveld! Klem Cecilie

Siljes Hobbyrom sa...

Søte brikker!! Er så fint med sølvtøy og bestikk i norges glass :))

Gleder meg til bord-bilder kommer!
Ha en fin kveld! Klem Silje

Link within

Related Posts with Thumbnails