.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 30. august 2010

Hvordan få nye bilder til å se gamle ut


DENNE japanske siden kan få bildene dine til å se ut som om de er tatt for over 100 år siden, helt gratis :)!

Siden er noe treg, men den som venter på noe godt osv :)

Bare husk å trykk på "English" knappen i høyre hjørne...hvis du ikke er rasende god i japansk da, hihi :)

Huset på bildet er selveste Fossestua vår, som ble bygget i 1906. I dette huset bodde sagmesteren som drev sagbruket ved Revelfossen.

Huset heter egentlig "Sagmesterboligen" og tomten "Fossestua", meeeen synes nå Fossestua klinger litt bedre som bloggnavn :)

Dessverre har vi ingen bilder av hvordan huset så ut før i tiden, men hvis noen der ute vet om det eksisterer, så blir vi overlykkelige om dere tar kontakt!

Og så vil jeg ønske Liven, Webtussa og Mrs.Bjørklund hjertelig velkommne som følgere!

Hilser også til mine følgere via Bloglovin :) Kjempegøy at så mange har lagt seg til allerede!

Håper dere vil trives hos meg :)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Har brukt denne siden masse:) Er så artig å lage "gamle" bilder:) Fint dere har det!!

Ha ein fin mandag!

Klem

Tove sa...

Hei hei
Denne japanske siden har jeg allerede testet ut noen ganger. Kjempe morsomt.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Dreamgirl sa...

Flott hus dere har :) Ligger det ved Revelfossen?

Mitt lille hjørne sa...

Hei,

Så koselig blogg du har! Legger meg gjerne til som følger :)

Jeg bruker et program som heter Photo Scape for å redigere bildene i. Der kan man og lage "gamle" bilder.

-Renate-

Hasigamas mamma sa...

Denne siden har jeg også brukt! Veldig artig!
Så utrolig koselig kafé du har skrevet om under her!
Klem
Lise

Mitt lille hjørne sa...

Hei igjen :)

Da må det være noe gæærn't her, for jeg plagdes og da jeg skulle legge meg til hos deg ... Måtte bruke linken som ligger helt øverst på siden.

Har lagt en award til deg på bloggen min, om du vil ta i mot :)

-Renate-

Frøken Jægers Hus sa...

Vi er litt i samme båt vi, Et hus som har levd lenge og som sikkert har opplevd mye! Jeg må dykke ned i bloggen din en dag jeg får tid:)Er nysgjerrig!
Klem, H

Anonym sa...

Morsomt tips. har ikke vært inne på bloggen din før men hit tar jeg gjerne turen igjen.

Fossestua er jo kjempefin:)

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Den siden må jeg prøve, - stilig å lage gamle bilder... :)

Du lurte på hvor på Helgeland jeg er fra. Jeg er Mosjø-taus, jeg. :) Finner stadig bloggere herfra og fra Mo. Koselig. :)

Ha en flott kveld videre.
Klem

Ann sa...

Et aldeles nydelig hus!! Dersom du tar kontakt med konservator på museumet i byen så har han helt sikkert bilder av huset liggende i et av museets gamle arkiver i og med at dette var sagmesterens hus som sannsynligvis ligger nært der selve sagen var. Det at huset ligger nært en stor foss gjør at det kanskje også av den grunn finnes bilder på museet. Det er sikkert godt gjemt i arkivet, men burde være mulig å finne om du ber konservator pent om hjelp til det :)) Kanskje lokalavisen også er villig til å skrive noen linjer, en "etterlysning", om det i avisen? Sikkert noen som har gamle albumer de har arvet liggende. Vi har vært så heldige å finne bilder av huset vårt slik det var nytt på tomten, og også slik det så ut før det ble flyttet dit det står nå (Det var i utgangspunktet en gammel tømret skole fra århundreskiftet som ble flyttet hit det står nå i ca. 1940).

Ha en fin kveld! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Chic - Romantique sa...

For et flott tips! Tusen takk, denne skal nok komme til stor nytte :D

Link within

Related Posts with Thumbnails