.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 2. november 2012

TIPS: Nostalgisk sengekappe med blonder!




Snaue ramme madrasser er ikke pent, men heldigvis finnes det både madrassbeskyttere og sengekapper som man kan skjule de med.

Stolen til venstre er Milo-pusen sin...der ligger han om natten  på sauefellen sin, og snorker omkapp med matfar :D.

 Madrassbeskyttere finner man stort sett hos alle som forhandler sengetøy, men ekstra pene sengekapper har vært en utfordring å finne.

 Mulig jeg ikke har lett på de rette stedene før, men nå har jeg ihvertfall funnet ut at Ellos har flere som er kjempefine!


Falt pladask for denne nydelige varianten  (Märtha) med bred blondekant!


 Minner meg om de  flotte overlakenene med mellomverk i blonde, som de brukte før i tiden :)


Med 40 % avslag på en valgfri vare, ble ikke prisen så gærn heller. Betalte ca 270,- kr for det, og det var det absolutt verdt synes jeg :)


Elsker gamle møbler og ting med sjel og patina, og skulle mer en gjerne bytter ut både Bombay-nattbordene og sengegavlen. Det frister egentlig ikke å kjøpe en gammel seng....klarer ikke tanken på at noen kanskje har dødd i den *grøsser*, og nye senger i gammel stil koster desverre alt for mye for meg!


Får heller satse på å få tak i noen fine gamle nattbord, og male sengegavlen i en lysere farge tror jeg.

Har 3 gamle nattbord stående....men de er alle forskjellige. Skulle jo hatt to like så det ble symetri. Liker symetri.......hadde sikkert ikke fått sove om natten om nattbordene hadde sett ulike ut......galskapen lenge leve ;)


Ha en fin dag dere, og husk at dere finner meg på facebook også ;) 

Klem fra Lise

11 kommentarer:

liven sa...

Åh...det er vel bare nydelig hos deg!
Jammen skal jeg innom Ellos å kikke også!
Lykke til i jakten på nattbord....du skulle bodd nærmere meg, har stadig noen jeg :)

ha en fin helg!

Tove sa...

kjempekoselig rom. Jeg har samme nattbord og gavl som du. Ikke lett å få solgt gitt....:-(

Underberget sa...

Helt nydelig sengekappe!! Jeg har sett etter en ny lenge, så takk for dette fine tipset hos Ellos. Ønsker deg en riktig fin helg!

Mattisheimen sa...

Ja, den sengekappen var kjempefin! Den har gått meg hus forbi når jeg har bladd gjennom katalogen! På Mattisheimen har jeg dessverre ikke rammemadrass - men hjemme trenger jeg ei ny kappe :)

Ha ei fin helg!

Renate

Ps. Kjempefint soverom, forresten :)

stallnilsen sa...

Så lyst og koselig dere hadde det på soverommet, fin gammel stil.

Sengkappen var nydelig , har sett for et par år sia at Ellos har mye fint i kappelaken.

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;=)

Runehuset sa...

Tusen tusen takk for tips! Har sett etter samme selv, men ikke funnet noen.

Brunt sukker sa...

Å SÅ FINT DETTE VAR !
JA ALLT HERLIGT ,HER HADDE JEG OGSÅ SÅVET GODT:))
ØNSKER DEG EN VAKKER HELG!
KLEM FRA ELI:)

blackenpot sa...

Helt Nydelig sengekappe med blonde, er helt svak for slike ting!

God helg.

Tante Titti sa...

Ett nydelig soverom du har der!
Elsker den flotte speilkommoden din. Og det madrasskappen du har kjøpt ser virkelig ut som et gammelt pyntelaken. Tror jeg må sjekke ut Ellos en tur selv jeg..
Ønsker deg en fin fin helg, Lise!
Titti-klem!

Min stil sa...

He he... må flire litt av den her symetri-trangen din. Samboeren min er like dann, og jeg selv også til en viss grad, må jeg vel innrømme...
De sengekappene var jo helt nydelige. Takk for tipset.
:) Susanne

Gamlestogo sa...

Å for ett nydelig soverom!!!! Jeg tenkte ikke på at det var "bombay møbler", jeg så bare den fine mørke brunfargen og det var nydelig intil de lyse veggene!! Så veldig hjemmekoselig og nostalgisk ut synes jeg!!! Og jeg fikk sååå lyst til å ordne litt på mitt eget soverom når jeg så hvor koselig du hadde det. Tusen takk for masse inspirasjon!!
Ha en fin søndag :-)

Klem Ingrid

Link within

Related Posts with Thumbnails