.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 25. november 2012

Åndenes makt?



  
På senhøsten fyller jeg alltid alle blomsterkassene vi har under vinduene, med einekvister som vi henter fra min samboers barndomshjem. 
Den 24.nov pynter jeg de med lysranker også.


Advent bittelitt på forskudd, men synes det har blitt en koselig tradisjon å tenne lysene ute da, akkurat på denne datoen.

I går, den 24.nov, var det nemlig akkurat 4 år siden vi overtok Fossestua, og akkurat 5 år siden far (bestefar) gikk bort ♥♥♥ .

Har bursdag den 27.nov, så hvem vet.....kanskje far trakk i noen tråder fra andre siden så huset ble vårt....en siste bursdagsgave liksom....fnis fnis.... skal ikke blir helt åndenes makt her, men synes uansett det er en koselig tanke ;). 


Ønsker alle en riktig fin dag :)
Klem fra Lise

13 kommentarer:

Junk De Lux sa...

Dette bildet var så fint...så det jo på FB i går:)
Jeg elsker å gå forbi hus som utstråler varme og hygge igjennom vinduene, sikkert også derfor jeg "kaster bort" mange lys på vinduskarmer i rom jeg ikke befinner meg i;)) (NB! Ikke et ORD til brannvesenet!)
Jeg har som deg mistet pappa og liker tanken på at han trekker i noen tråer når ting går bra, er helt sikker på at din gjør det samme;))

Klemmer i fleng <3

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Lise!
Det var veldig hyggelig med kassene fylt med einer, og lys i dem! Fin historie du deler!

Klem Cathrine :-)

Himmelberget sa...

God morgon :)
Nydelig bilde av heimen din.
Og så fint det var med einer i blomsterkassane.
Trist å miste pappaen sin, men kanskje det var nettopp han som trakk i trådane :) God tanke <3
God søndag til deg og dine

Klem / Janne

Anonym sa...

Hei Lise Dette var pent! Minner meg på at det er på tide å lage årets krans til døra. Bruker tyttebærlyng (heter det så på norsk?) og mose, da. Litt "snillere" enn einer... ;-) Hilsen Malin i Åga

amo sin blogg sa...

Nydeleg historie.
Og så fint du har pynta.
Det er vel batteridrevne lyslenker ?
Eukalyptus som du skriv om under, får du kjøpt det i blomsterforretningar ?

Ynskjer deg ei fin adventstid.
Klem frå Anne-Mari

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så utrolig fint det ser ut !!
Gjennomført og innbydende rett og slett.

Fint å lage seg en tradisjon slik som du har gjort :) Herlig historie !!

Nyt siste søndagen i november
Klem Heidi

Siv Anita sa...

For en fantastisk flott idé med einer med lys i oppi blomsterkassene! Enkelt og vakkert! Denne idéen kommer jeg nok til å adoptere og bruke utenfor hos oss også, men kanskje i en litt annen form?

Håper du får en flott søndag! :)

hobbyvimsa sa...

Så nydelig fikk lyst til å tenne lysene her også,men får vente til neste søndag.Her pyntes det til 1 desember,men juletreet kommer opp på lillejulaften altså:)

Nyt ny uke!

Klem Linda:)

Mailinn`s interiørblogg sa...

åhh så fint det var med lys i blomsterkassene dine=) skikkelig julestemning =) samboer blir så lei for hver gang vi kjører forbi huset deres så peker jeg opp og sier: dær bor ho dær lise me den fine interiør bloggen =) `jada, du har sagt det sånn 100 gang;) hihi..klem tell deg ;)

Sivs verden sa...

Så fint huset deres er altså:) Så fint da med lys i blomsterkassene:)

Klem

blackenpot sa...

Nydelig hus og flotte kasser med lys! vakkert.

Ønsker deg en fin uke.

Breivik Samfunnshus sa...

Kjempekoselige bilder, Lise!!! Huset deres er bare alldeles nyyyydelig!!!!!

Ønsker deg en fin mandag og en flott ukestart, her sliter jeg med en lei forkjølelse som ikke vil slippe taket :( men men satser på en frisk og rask desember ;)

-Maren-

HegeT sa...

Så koselig med blomsterkassene under vindu..!!..
Og så fint det ble med lysene oppi.
Tror nok jeg må finne et sted jeg kan gjøre noe lignende...

Og en dag for tidlig; Gratulerer med dagen...

Hilsen fra
HegeT

Link within

Related Posts with Thumbnails