.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 7. november 2012

Demolitian woman!


Regner med de fleste kvinnfolk kjenner seg igjen i følgende senario:

  I det øyeblikket man får  en ide/lyst til å forandre noe i hjemmet sitt, MÅ det utføres og prøves ut umiddelbart!


 Satt å leste gjennom soveroms-innleggene mine, og plutselig var idèen der.  Rart det der når man får se rommene/tingene sine på bilder, så oppfattes de  helt annerledes enn  når man ser  de i hverdagen. 


Ihvertfall......etter å ha lest mitt eget innlegg,  stimet jeg inn i boden å hentet "min" (*host*host*) gode venn drillen  (testvinneren jeg kjøpte til samboeren i 40 års gave .....den jeg selv hadde ønsket meg lenge  ;)).


 Så bar det  opp loftstrappa  med bestemte trinn, inn soveromsdøra, og fikk røsket bombay-knaggrekka vi har hatt i 10 år, ned av veggen.

Opphengsfester og knagger ble fjernet fra treplata, for nå skulle den få nytt liv!
 

 De fine hylleknektene jeg var så heldig å få kjøpt brukt på en kjøp/salg-side på facebook, passet perfekt til mitt redesign-prosjekt .....


....om å endelig få en hylle på soverommet. 

Det hadde ikke gjort noe om hylla var  dypere ser jeg, men enn så lenge får den duge :)

Knaggene under hylla er kjempegamle, og stammer fra min oldefars hus i Bodø. Koselig å omgi seg med kjære gamle ting.


 Før...
 

Etter....

Samboeren har enda Bombay-nattbordet i behold på sin side av sengen, mens Ikea lampen er byttet ut med en ny lampe i gammel stil.
  

Samme som jeg har på min side.

Vel ble det usymetri med to forskjellig nattbord, men jeg fikk faktisk sove alikevel, hehe ;)
   

 Nye filleryer har også funnet veien inn på soverommet. Disse kjøpt jeg rimelig på Jysk, og de minste  kostet bare 50 kr! Den lange her tror jeg kostet rundt 130 kr, om jeg ikke husker feil.

Helt perfekt for en slunken lommebok :)


Ble litt mere koselig her inne på soverommet nå synes jeg. 


Ikke alltid det skal så mye til for å forandre uttrykket i et rom :)


Nå gjenstår bare jakten på et tìl gammelt nattbord, og kanskje noen taklister også hadde gjort seg ;)

Ha en fin dag dere!

Klem fra Lise

14 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

Så flott det ble!! :D Forandra seg veldig ja, selv om det ikke var så stor forandring :) Syns de lampene er så stilige :)

Mattisheimen sa...

Kjempeflott! Herlig når man kommer opp med nye ideer :)

Klem Renate

Siv Anita sa...

Fabelaktig enkelt!

Gjenbruk er tingen - og når det blir så vanvittig stilig - da blir det ekstra bra! :)

Anonym sa...

Kjempefint hos deg også,herlig nattbord. Den hylla gjorde seg der,stilig,romantiske knekter. :)

Breivik Samfunnshus sa...

Så artig når små ting gjør så mye av seg, hylla ble KNALLFIN!!!! skjønner godt at du ble fornøyd ;))

Ønsker deg en fin kveld !!

-maren-

Caroline sa...

Så fint det ble på soverommet deres!
Skal si du er handy,hihi;)
De hylleknektene er bare rååååfine,har vært på jakt etter slike kjempelenge,men finner ikke den lyse varianten av akkurat disse noen steder...
Ha en finfin dag!
Klem Caroline

Nina Iren sa...

Så fint det ble NÅ....den lille forandringen til sååå mye finere!!! Men nå er alt så fint hos deg, og det er min meining!!

Mitt Kreative Krypinn sa...

Det ble kjempefint!
Ja, jeg syns jo du har det kjempefint bestandig, men den lille forandringen gjorde seg :)

Klem Marit

Jatte sa...

Så fiiint!!:)

Du, den drillen.. hvor kjøpte du den og hva måtte du gi?
Mannen min ønsker seg slik til jul nemlig :D

Ha en fin natt,
Klem Jatte:)

Tante Titti sa...

Kjenner meg godt igjen i den beskrivelsen ja... Og resultatet ditt ble jo veldig flott da.
Jeg har et lite gavedryss gående, og du er hjertelig velkommen til å delta.
Ha en fin fredag og god helg.
Titti-klem!

Gamlestogo sa...

Kjempe fint ble det!! Flink du er!
Du de nattbordlampene var kjempe fine!!! Kan jeg spørre om hvor du har fått tak i de....hehehe tror de hadde passet perfekt her i Gamlestogo :-)

God helg til deg!
Ingrid :-)

Tove `blogg verden sa...

Forandring fryder...og så lite skulle det til :D Ble virkelig flott!!!
klem Tove

Ann sa...

Hyllen ble flott!! :))
Ha en fin uke!

Klem, Ann :0)

Huset i Edels hage sa...

Kjempefine forandringer du har gjort :) Gøy når man får slike innfall og får store endringer av små grep!! Kjempeflott tissepotteskap du har og ;) hihi

Ha ei god natt! klemmer, edel

Link within

Related Posts with Thumbnails