.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 18. juli 2012

Fra hagen



Grått og trist  på `nte dagen og temperaturen har vært nede i bare 9 grader.....skal ikke klage egentlig, for vi hadde jo en super uke med flott vær og temperaturer på over 20 grader her for en stund siden.


Bildene er fra den finværs-uka.


Litt om-møbelering i paviljongen....


......og langs den ene søylen har jeg plantet en Ekte Kaprifol. 

Bare en enkel blomst har det vært på den, men den duftet til gjengjeld aldeles herlig!

Den gamle gardintrappa har fått flytte inn i paviljongen.....har desverre ikke tatt noen bilder som viser hvordan det ble her inne helt til slutt, så det får jeg vise dere neste gang. 


Drømmen er å få hagen til å ligne en frodig  og romantisk "Cottage Garden...over tid ;)

 Foreløbig er det ganske nakent i hagen vår. Planter, jord, gjødsel mm er ikke akkurat gratis, og når man heller ikke har så mye erfaring, så blir det mye prøving og feiling også.

Men drømmer har man, og veien blir til mens man går :)

Et bedd i sin spede begynnelse....rosa Lupiner, lyserosa Astilbe, og rosa  Akeleier.

Den fine lykta har jeg kjøpt hos Fru Dahl på Fauske. 

Desverre ser jeg at den allerede har begynt å ruste, så det må jeg gjøre noe med. Tar gjerne imot tips ang hvilken spray som er best å bruke? Vil helst beholde det matte preget på den.

Elsker Akeleier, og håper den frøsår seg masse :)


Hundehuset som sto her da vi kjøpte Fossestua, trenger sårt litt omsorg. Råtne bord skal byttets ut, og huset skal males låverødt og listverket hvitt.

Siden det sto i skrå- land, har jeg spadd ut et platå, og puslet sammen en liten steinmur og en steintrapp opp til inngangen.

Hund har vi ikke, men for små tobeinte på besøk, er "knøttehuset"  stas å få leke i :)

 
Overskyet og regn på Mo, men håper sola skinner hos deg :)

Klem fra Lise

5 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, vi har hatt en kjølig sommer her nord i år. Hadde nydelig vær her i forrige uke, og nå ser det ut til å klarne opp igjen. Håper det! Ordentlig trivelig i paviljongen deres, så fine kurvmøbler du har der. Likte også godt den stigen/gardintrappa. :)

MissMette sa...

Nydelig hos deg, Lise ღ
- og så koselig med den
paviljonen ღ skulle ha
hatt en slik :) Syns du
er flink jeg, her hos
meg har jeg ikke kommet
så langt som deg :)
Surt og kaldt her hos
meg også, ikke så mye
som minner om sommer :)
... men koselig å være
inne også ღ Ønsker deg
en fortsatt fin uke,
klem fra Mette

PS! la igjen en kommentar
i innlegget under her
nettopp - før jeg så dette
nye innlegget ღ

Sommerhuset i bakken sa...

For noen nydelig hagebilder! Og den pavlijongen din er jo helt fantastisk! Sååå koselig!

Ha en riktig god natt - så får vi håpe på bedre vær i morgen ;-)

Merethe sa...

Hei. Så fint du har det i hagen din. Ser så koselig ut atte :) Ja planter koster så det er man nødt til å ta over langen, men det er jo også gleden ved det .....å få litt etter hvert.:) Her har det heller ikke vært noe særlig varme i sommer. Men nyter de dagene som kommer med sol. Fortsatt god sommer.
Klem Merethe

EtterRegnet sa...

åååå før en koselig hage ;)
Eg drømme og om en romantisk hage me masse rosa stauder og rosebusker ;)
Må jo ha noe som er litt hardfør her Nord siden våre sommre ikkje alltid er de beste :/

Hærlig søt paviljong og veldig flott den gamle gardintrappen :)

Link within

Related Posts with Thumbnails