.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 13. desember 2010

Vakre inspirerende julehjem....


.....finner du mange av i interiørmagasinet Jeanne dàrc Living !!

Bilde fra Jeanne dàrc Living.

Bladet er stappfullt av nydelige stemningsfulle interiørbilder, flotte reportasjer, tips og inspirasjon!

Bildet fra Jeanne dàrc Living.


Sinktønnen som dette juletreet står i synes jeg var nydelig!
Har vært så heldig å få tak i en helt maken hos Kid!

Tønnen kostet egentlig 600,- kr, men siden den var en "sommervare" fikk jeg 70% avslag på den :) 


Bilde fra Jeanne dàrc Living.

Liker dette speilet så godt!

 Bohus og Home&Cottage har et lignende  til ca 700,- kr. Skulle gjerne  eid et slikt et.....men foreløbig så befinner det seg desverre bare på ønskelista mi :)

Hint hint, nissefar ;)

Bilde fra Jeanne dàrc Living.
Det er så mange fine detaljer i bildene....ting man ikke ser ved første øyekast. Selv om jeg leser bladene om og om igjen, oppdager jeg stadig nye detaljer  :)

La  du forresten merke til den fine julekalenderen av kremmerhus som henger under vinduet der til høyre? 


 
Bildet fra Jeanne dàrc Living.
                               
Før fikk du kun tak i bladet hos enkelte interiørbutikker, men nå er det også tilgjengelig hos Narvesen :)

Ønsker dere alle en fin uke!

Klem fra Lise

14 kommentarer:

Herman Grans ♥ sa...

Fine bilder :)
Ha ei fin veke! Hilsen Grete

Anonym sa...

Masse herlig inspirasjon.
Klem:)

Magdalena sa...

helt enig, sååå ubegripelig inspirerende...
og du, den englekransen som laget lyd var sikkert englespill, husker vi hadde ett som hang over ovnen, varmen fra ovnen gjorde at det vibrerte og plinget så vakkert..
ha en fin dag, magny

Tino sa...

*Sukk* herlig inspirasjon! Har bladet selv, og blar i det om og om igjen, som du sier oppdager man stadig nye detaljer.

Kos deg videre i adventstiden!
Klem T

Britt sa...

Tror jaggu jeg må kjøpe bladet!
Takk for koselig kommentar hos meg, og for at du vil følge meg:)

Nyt mandagskvelden, klem.

Anonym sa...

Nydelige, inspirerende bilder.
Vi hadde et par cm med snø i et par dager i forrige uke, men det regnet vekk i slutten av uken. De har meldt snø til slutten av uken.
Ønsker deg en fin mandagskveld.
Klem Mio

Katharina sa...

Så masse fin inspirasjon du viser...veldig koselig å bare sitte å se i disse bladene:)
Ble litt fristet av disse kringlene...får se om jeg prøver:)
Ha en fin uke..klem fra Katharina

Hasigamas mamma sa...

Nå er ikke jeg ei utpreget "hvit" jente, og særlig ikke i jula, men det var mye vakkert her! Likte godt juletreet i sinkbøtta og det fantastiske bordet! nydelig stemning! Håper julenissen er grei mot deg ;)
Klem
Lise

KAYSO sa...

aldri lest disse bladene jeg, men jeg tror nok jeg skal unne meg en utgave til en av senvaktene mine fremover. Står det noe der om hvor du kan kjøpe de forskjellige tingene eller?

Franske drømmer sa...

Kjære vakre, gode Lisemor!
Idag dukket det opp en pakke til meg i postkassen, med et kjempekoselig julekort, en fantastisk klemme og et kort med juleevalgeliet! Herlig! Tusen hjertelig takk!!
Jeg setter stor pris på deg, og er kjempeglad over å ha blitt kjent med deg her i blogglandia!

Ha en herlig førjulstid, vennen!
Den store dagen nærmer seg med stormskritt! :-D

Store klemmer fra Trine

Linecas have sa...

Det rommet som er veldig rustikt var til å sikle over. Så vakkert. Og ja ser den julekalenderen også ja. Nydelige bilder. Likte det første bildet også. Ikke bare alt som er ibildet, men lyset. Nesten så vårsola kom ut av skjermen her. Deilig på en mørk og kald Desember morgen.
Tusen takk nydelig følge til morgenkaffen. :)
Line-Cathrin

h.espe sa...

Ja, dette magasinet er til stor inspirasjon, og julenummeret var ingen skuffelse!! Som deg kan jeg titte og titte, og stadig ser jeg nye ting...

Nyt førjulsdagene videre!

Klem fra Hildegunn

FlorasFrue sa...

Så flotte bilder! Masse inspirasjon å hente i disse bladene.
Ha en fin dag:)
Kjersti

Frk Kastås sa...

God kveld Lise!

Å bli inspirert gir en følelse som gjør utrolig godt! Kriblende godt!
Jeg har hatt maaange gode stunder i sofakroken med interiørbladene mine...og ja da, de leses omigjen og omigjen! Stor inspirasjon å finne i bloggverdnen også...er så mange kreative og flinke bloggere!
Som deg!

Ha en fortsatt fin onsdag!
klem
Rikke

Link within

Related Posts with Thumbnails