.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

torsdag 9. desember 2010

Vintage julekort til deg :)


Alle disse vakre nostalgiske julekortene fant jeg etter en kort surferunde i går kveld , og dere kan bare kopiere bildene om dere har lyst!

De er alle hentet fra nettsider som gir de bort gratis !



For å kopiere et bilde så holder du bare musepekeren over et bilde og høyreklikker. Venstreklikk på " Lagre bilde som.", og velg "lagre "i vinduet som dukker opp.
 Nå skal bildet ligge på din egen maskin :)



Disse to øverste her fant jeg hos HubPages som reklamerer med Free Floral Christmas Cards.


Bruk de til å lage julekort, tags og gavelapper, klistre de på julegavene, pynt tennbrikettbokser og lysposer med de, ram de inn, eller skriv de ut på vakkert tykt papir og bruk de i stilleben om du vil :)

En annen link inne hos HubPages het Free Vintage Chrismas Angel Cards.

Der fant jeg disse :)







Liker du ikke å skrive julekort sier du?

 "Neeeei, det blir nok helst en liten  julehilsen på mail heller , selv om jeg vet at det selvfølgelig hadde vært mest stas for mottakerene å få et ekte julekort."

Vel,nå kan du faktisk få i pose å sekk!!!!



For mange har nok dessverre sluttet å skrive ekte julekort. I dagens samfunn er det epost som gjelder for de fleste, men....nå kan du ihvertfall gjøre det  med stil!!
 HER kan du sende nydelige vintage kort som  E-mail til venner og familie!


 Helt gratis :) 

Siden heter Vintage Christmas E-cards, og byr på  mange flotte kort med nostalgiske motiver.







Helt til slutt en samlig bilder som jeg desverre ikke husker hvor jeg fant!










Om jeg skriver julekort? Ehhhhh...kremt...;)




Ikke glem å ta dere tid til
å kose dere i førjulstia også :)



Ønsker dere alle en fin uke :)

Klem fra Lise

17 kommentarer:

Rosehagen sa...

Hei.
Takk for at du deler dette med oss andre;)
Så mange flotte bilder.
Her har vi virkelig kosedag i dag;)
Ha en flott torsdag.
Klem;)

Anonym sa...

Så nydelige.
Takk for du deler.
Har akkurat pyntet mine siste (?) fyrstikkesker for i år.
Snakk om å bli hektet, det er jo så gøy.
Ønsker deg en fin torsdagskveld.
Klem Mio

Susanne sa...

Fantastisk mye flott!!! Takk for at du deler søte deg!!!
Ønsker deg en god helg!!!
Go klemmer

Bringen Blomster sa...

Takk skal du ha :) Nydelige bilder :)
-synnøve-

Grønnsakshagen sa...

Å.. det var nydelige bilder:-) Skulle bare hatt en printer da..! :-)
klem

Anonym sa...

Her var det mange koselig julekort... Gir god julestemning!

Anonym sa...

Mange lekre kort,har kopiert
flere,tusen takk.
Klem:))

Nostalgia sa...

Nyyydelige kort :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

Anita Serine's livstil. sa...

Hei

kjempe fine julekort, takk jeg kopierer gjerne noen av de ja.
Ha en fin torsdags kveld, og førjulstid.

Anita

Just a Little Vintage sa...

Tusen takk for at du deler disse nydelige bildene=)! Blir nok e-julekort her også...;)!

Takk for fine ord hos meg, det varmer! Jeg er helt enig med deg. Det er også grunnen til at jeg vil ha protese nå!

Nyt førjulsdagene=)!
Klemmer!

Anne sa...

Dette var jo nydelige kort! Tusen takk!
Takk for fine ord hos meg,det gleder alltid!
Ønsker deg en fin helg!
Klemmer fra Anne.

Veronica sa...

Så mange flotte motiver! Skal ta en kikk innom sidene du linker til :-) Synes det er så fint å pynte med gamle, nostalgiske julemotiver :-)

Håper du har en fin kveld!
Hilsen Veronica :-)

Linda sa...

Tusen takk for at du vil dele med oss!

Nydelig blogg du har med masse inspirasjon,har hermet etter deg og pyntet tennbrikett-boksen.

Ha en finfin førjulstid, alltid koselig å titte inn til deg, klem fra Linda

Merethe sa...

Her var det mange fine julekort og tusen takk for at du deler med oss. Dessverre er det flere og flere som bare sender mail til jul. Jeg synes det er superkoselig å få julekort i posten. Men det har vel noe med den travle tiden de fleste lever i som er litt av grunnen. Vi prøver å holde et rolig tempo og ta det vi rekker. Jul blir det uansett. HÅper du har en fin førjulstid. :) Klem Merethe
pst..koselig at du stikker innom :D

Anonym sa...

Hei hei! Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. og ikke minst takk for at du delte disse herlige kortene med oss:) Nyt førjulstiden! Klme fra Eli

Tino sa...

Så flotte kort, takkk for at du deler! Jeg har kjøpt nye svibler og denne gangen skal jeg være gjerrig på vannet ;)

Ha en fin dag og kommende helg!
Klem T

Huldra sa...

Takk for at du deler disse bildene med oss! Kopierte noen av de ja, for her kom det ideer til bruk. Julekort sa du..? Nei det har jeg sluttet å være flink på gitt. En tradisjon man kanskje bør ta opp igjen? Det er jo så kos å få kort i posten. :)

Takk for gode kommentarer! =D

God helg fra Huldra til deg og dine. :)

Link within

Related Posts with Thumbnails