.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 5. desember 2012

Ferdig til jul....



....... er jeg laaaaaaangt ifra, men adventsstakene er i det minste kommet på plass i kjøkkenvinduene ;)


Når energien har vært så som så over noen år nå, så gjelder det å utnytte de energifylte dagene maksimalt. Man får jo svi for det etterpå selvsagt....man blir liksom "oppbrukt" for en god stund etterpå men da har man ihverfalltt unna en del ting som man har gått å irritert seg over :D.


 Det gamle blå bordet i stua er en sånn ting.....kjempefin blåfarge, men passer ikke helt inn hos oss synes jeg. 

Skulle ønske det over 100 år gamle bordet hadde sin orginale mørkebrune farge, da skulle jeg ikke gjort noe med det, men nå  blir det enten hvitt eller lysegrønt....har ikke helt bestem meg enda.

 Hva syns du?
 

Det avlange speilet vi har i glassverandaen er en annen ting. Kjøpt brukt for en 100 lapp.....for lenge siden. Planen var å male det hvitt, FØR det ble hengt opp....men NÅ blir det ihvertfall ;)
 

 Furukrakken som før har stått i mor og fars hus i Bodø, skal også endelig få litt farge på seg. Ikke helt sikker på om den blir hvit eller april-grønn den heller, vi får se :)


Ha en fin dag dere, og stress ned ;) Jul blir det uansett :)

Klem fra Lise 

7 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så godt å se at det er flere som IKKE er ferdig til jul.. har lyst å begynne å male en gang jeg.. tro om det blir før eller etter jul! Fint hos deg blir det uansett :)
Klem til deg!

Hos Jorunn sa...

Hei Lise! Jeg hadde akkurat skrevet en kommentar så ble alt plutselig borte så jeg prøver igjen. Jeg ser du er i full gang du også...på spisebordet mitt ligger det lister som være til den nye ytterdøra som snekkeren skal montere på lørdag.

Jeg ville nok valgt hvitt når det gjelder spisestua, men det kan sikkert bli flott i lysegrønt også. Det blir spennende å se de ferdige resultatene...blir garantert kjempefint!

Ønsker deg en fin kveld, klem fra Jorunn

Brunt sukker sa...

IKKJE FERDIG HER HELLER PÅ LEEEENGE...
SÅ FINE TING DU HAR
GODT Å FÅ UNNA LITT MALEARBEID
HUSK Å PUSTE MED MEGEN;)
KLEM ELI:)

Just a Little Vintage sa...

Hei på deg!
Flink du er:-)! Jeg er så mettet på det å male, at det blir nok en lengre pause;-)!! Godt alt som blir gjort og vi må jo bare utnytte det om lysten og energien er der;-)!! Jeg ville nok gått for hvitt;-)!

Ha er herlig uke videre søte du!!
Klemmer!!

Mailinn`s interiørblogg sa...

for en arbeidslyst du har=) men godt da å få tatt fatt så prosjekter man har tenkt på lenge. har funnet ut at det er rett å slett bare det å finne frem malekosten og utstyret som er halve jobben;) når det er gjort så er det lettere å male mer enn man kanskje skulle i utgangspunktet. sånn har ihvertfall jeg det=) takk for kommentar inne på bloggen. Skal være forsiktig med det `sukker lyset mitt jeg;) vet jo at sukker og flammer kan være en farlig kombinasjon. Stresser ikke med jula jeg heller. Men begynner å kjenne at julegavene skulle gjeeerne ha vært ferdg innhandlet nå. Venter bare på lønninnga jeg=) kos deg i den herlige stua di = ) klem..

bye9design sa...

Så flink du er som går i gang med maling! Jeg har noen stoler som skal få seg et strøk eller to og nytt trekk, men det får bli etter jul. Har ikke kommet i havn med gaver og julekort eller noe sånt så her må det prioriteres hardt :o) Ha ei god adventshelg :o) Klem fra Nina

Mayen sa...

Har bordet i orginalfarge, mørk tre.. Oljer det hver sommer, og vips er det like fint :o)

Link within

Related Posts with Thumbnails