.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 24. juni 2013

Extreme makeover! "Hunde"-huset", før/etter.




 Utgangspunktet.

Et stk slitt, men forseggjort hundehus, som sto her da vi kjøpte Fossestua.


Preget av vær og vind, og manglende vedlikehold.

  
 På de vel 4 årene vi har bodd her, har ikke tomtas minste  hus vært øverst på prioriteringslista vår akkurat.

Ikke har vi hund heller, men siden det er ganske stort har små tantebarn, venninners barn, og pusene våre ,  brukt det som både lekehus og utkikkspost.

Først byttet jeg ut råtne bord. Så ble huset vasket og skrapet rent for skitt og løs maling.



 Hehe, det er ikke snakk om SÅ exstreme makeover altså ;).  Dette er uthuset vårt. Skulle bare vise dere det pga fargen :).

Fossestua er hvitmalt, men garasjen og uthuset  har jeg malt gårdsrøde.

 Synes det er så koselig med gamle gårdstun der hovedhuset er hvitt, og driftsbygninger er malt gårdsrøde. Så visjonen vår  for tomta er å prøve å få til noe slikt.  Synes det passer godt til Fossestua vår som er bygget i 1906, og ....

Etter!

 ......dermed var ikke fargen på hundehuset akkurat vanskelig å bestemme seg for  ;).

Men vi er ikke ferdig enda!


Må jo pynte litt ;)
 

Og enda litt til....


 .....og til slutt en liten "utelampe" (les: lykt for telys) over inngangspartiet :).



Minner om utgangspunktet......


.....og slik ble resultatet!

Tinka-pusen vår sjekker om matmor har gjort skikkelig arbeid ;).
 

Ble ikke så verst, eller hva?

For et par år siden lagde jeg den lille muren her og ei lita steintrapp opp til inngangen. Planen er å spa vekk en del jord og lage en liten mur på motsatt side også, men...TTT ( ting tar tid ;)).


Ingen sol på Mo i dag, men jeg håper den skinner hos deg :). 
Ønsker alle en riktig fin dag!
 
Klem fra Lise

12 kommentarer:

hill`s interiørblogg sa...

Som å komme tilbake til gamle dager. ..
Så nydelig...gjennomført....og gjennomtenkt. Hundehuset ble jo helt nydelig med den fargen og med pyntingen. Og så artig å ta vare på selv om man ikke har hund på gården.
Nydelige Lise ; 0)

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Det ble kjempelekkert!
:)

Monica sa...

Nydelig...aldeles nydelig Lise =)

Gårdsjenta sa...

så flott det ble! Ikke alle katter som har eget hus! ;)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig det ble!! Nå inspirerte du meg til å gå i gang med uthuset vårt hjemme i byen. Det ser omtrent ut som ditt utgangspunkt, men ligger noe bortgjemt i hagen og er blitt helt glemt:)
Hvit hovedbygning, røde uthus - yes! I love:)

Ha en fin ny juni-uke!

Klem fra Hjørdis

Anne sa...

Helt herlig !!!!
Ønsker deg en fin ny uke hvor solen titter fram og skinner på deg.
klem Anne

Lindas Lille Leilighet sa...

haha...trodde et lite øyeblikk at du virkelig hadde bygd en bod av hundehuset:D Men det ble iallefall kjempefint! Kanskje det kommer en liten hundevoffs som får æren av å bruke det?;)

Merethe sa...

Du verden så flott hundehuset ble! Stilig med pynten.

Halsebøstua sa...

Wow! Så bra makeover! Stilig med lykta over inngangen! Og pusen virket veldig fornøyd også :)
*Hilde*

Tante Titti sa...

Så flott hundehuset ditt ble! Klart Pus er glad og fornøyd som kan kose seg der. Flott pyntet og dekorert!
Ha en fin fin uke, både du og Pus!
Titti-klem

Sivs verden sa...

Å, så fint det ble!:)

Hos Jorunn sa...

Fy søren noe så nydelig!! Elsker hundehuset etter makeover!! Uthuset var også kjempefint!!! Jeg synes det er så trist når uthus, hundehus, utedo, låve stå og forfalle...da er det bedre å rive det om man ikke har tenkt å gjøre noe med det. Skulle ønske jeg hadde et uthus eller hundehus (ikke låve)jeg kunne ta en makeover på..hihi..
Dere har vært veldig flinke!

Ha en fin kveld, klem fra Jorunn

Link within

Related Posts with Thumbnails