.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

lørdag 15. juni 2013

Forferdelig trist!


For noen få uker siden (25.mai)  åpnet verdens koseligste interiørbutikk/gårdskafee her på Mo i Rana.....i en gammel melkefjøs på gården Kvalnes :).

Et skikkelig unikt sted som oste av atmosfære og sjarme. 

Et drømmested for alle som elsker gamle saker med sjel og patina, både gamle og nye  interiørvarer og møbler, vakre klær,  verdens beste sjokoladekake mm. 

Her holder mamma på å sjekke ut de flotte klærne som de hadde fått inn.

Med landlig beliggenhet,  omkranset av vakker nord-norsk natur, utsikt mot havet,  koselige sitteplasser både innendørs.....


....og utendørs, og bare 30 min kjøring fra sentrum av Mo....ble åpningen av stedet en braksuksess! 

Litt nakent på en del av bildene, og det har sin forklaring i at varene ble solgt unna i rekordfart! 
 

Et slikt sted har virkelig vært savnet her på Mo, og gleden var stor når stedet virkelig svarte til forventningene .....og enda  mere til :).

Så mye fint! 

Litt dårlig bilder tatt i motlys, men her ser dere tydelig båsene hvor kuene  sto før.

Monica med ryggen til her :).
 

Vakre gamle overlaken og putetrekk, og de kassene var skikkelig tøffe!

Kjenner jeg angrer skikkelig på at jeg ikke kjøpte en slik!
 

Nytt og spennende interiør også....sjekk propellbordet!
 

Torsdags ettermiddag brant desverre hele melkefjøset ned til grunnen! 

Bare et par uker etter at butikken åpnet! For en tragedie! Heldigvis var dette utenom åpningstiden, så ingen kom  fysisk til skade.

Jeg synes så ufattelig synd i eieren Monica, og min venninne Nina  ( Mitt lille slott) også, som har jobbet både tidlig og seint i over et år med pusse opp å lage om  fjøsen til butikk. Som de jentene har stått på! Ja ikke bare de, men mange andre også.

Nå er det bare aske igjen...håper bare at Monicas drøm om å drive en kombinert gårdkafee/interiørbutikk ikke gikk til grunne samtidig med melkefjøsen, og at hun igjen finner styrke til å gjenreise drømmen. 

For at det er liv laga for et slikt sted på Mo....ja det har jentene ihvertfall fått bevist :).


Avslutter med et bilde av de gamle melkeflaskene jeg kjøpte hos henne sist, den ene av de to gangene jeg rakk å besøke det flotte stedet .
 Carpe diem!
Klem fra Lise 

10 kommentarer:

mamma i nord sa...

Uff dette var veldig trist.
De hadde fått en nydelig og unik kafe/butikk det er helt sikkert.
Det er nok veldig tungt for dem nå, men med den pangstarten de hadde, så er det jo fantastisk om de går i gang på nytt.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Å nei så forferdelig!! Den koselige plassen de hadde skapt. Hvilken herlig butikk - og plutselig borte. Jeg føler med eierne! Nå skal jeg ta en ny titt på bildene fra det som en gang var.

God klem fra Hjørdis

lineslilleplass sa...

Kjempesynd, masse flotte ting og mange gamle ting som man ikkje får tilbake :-( Men det va nu bra at det ikkje va folk som kom til skade oppi alt. Tenkte jo faktisk e sku innom der i sommer på tur fra Brønnøysund og heim til Lofoten ( til min mor)
Fortsatt go helg :-)

sivknivklestativ sa...

Så forferdelig trist. Mange fine bilder fra butikken. Fin lørdag til deg og dine.

Hos Jorunn sa...

Noe så tragisk!! Det må ha vært en fryktelig opplevelse å se alt brenne ned til grunnen, stakkars jenter! Det viktigste er jo at liv ikke gikk tapt, men allikevel... veldig trist! Det spisebordet og stolene var noe av det flotteste jeg har sett på lenge!!

Ha en fortsatt fin helg, Lise! Klem fra Jorunn

Caroline sa...

Nei uff,dette var jo kjempetrist!
Tenk å jobbet så lenge med en drøm,for så å se den bli til aske!
Håper de tar mot til seg å starter på nytt,for god smak hadde de virkelig,mye flott interiør på bildene:)
Ønsker deg og dine en finfin søndag:)
Klem Caroline

Nina Iren sa...

Hei Lise.
Eg leste dette innlegget i går morres, og tok til tårene....det som har sjedd er helt uvirkelig, fatter det ikkje enda!! Enda eg/vi sto og såg på brannen, som gjekk så utrolig fort.Lise, for et flott og fint innlegg, min kjære ble også rørt da han fikk lese dette. Eg har nå lest det flere ganger, og måtte vise det til Monica i går morres...ho tok til tårene og skreik, etter ho hadde lest ferdig. Tusen takk Lise for det flotte ord og bilder du har tatt, og dette varmende og fine innlegget på bloggen din. TUSEN TAKK, en stor klem fra oss begge. Nina & Monica

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder!! Klem

Tante Titti sa...

Åååå så trist!
Håper damene ser råd for å starte opp igjen, for slike flotte butikker er det alt for langt mellom.
Titti-klem

Marion sa...

Ååå så fint det var der...hadde gledet meg sååå til å besøke det :((

Link within

Related Posts with Thumbnails