.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

lørdag 1. juni 2013

Lettere kaos.....




 ....i hagen for tiden. Eller ... dèr også, burde jeg vel heller skrive ;).

For mens rot og hybelkaniner formerer seg vilt og uhemmet innendørs, ligger bla plantekroken min i skrivende stund utover store deler av plena. 

Kjenner jeg stresser bittelitt med tanke på at jeg skal ha bloggetreff om bare litt over 14 dager.....



......men ..... oppholdsvær er malevær ;). 

 Vi har hatt et nydelig vær helt siden 17.mai, men hvis resten av sommeren blir slik den vi hadde i fjor , så MÅ man bare utnytte alle finværsdagene man kan til å få litt etterlengtet maling på hus og garasjevegger.

Det går litt trått å male i varmen vi har, men framover går det i alle fall :).  Fra helt hvit garasje, til gårdsrød med hvite detaljer. 

  

 Temperaturen viste over 20 grader allerede før kl 6 i mårrest, så det tegner til å bli nòk en nydelig dag her på Mo i Rana :).
 

Sommeren er kommet for fullt, og flere stauder jeg trodde var gått tapt pga den dype telen,  ser jammen ut til å komme seg :)))). Både astillbene og hostaene har kommet med små spirer nå :). Krysser bare fingrene for at de seks rosenbuskene våre også kommer seg, men foreløbig ser de helt døde ut :/.

Noe som derimot blomstrer rikelig er prydepletreet! Fòr en blomstring!

 Humlene svinser i lykkerus rundt det, og det jobbes flittig med sanking av nektar. Ekstra flott å se på, når man vet at flere humlearter desverre står i fare for å dø ut. Humlen er en av våre aller største pollinatorer, og er livsviktig for dannelsen av både grønnsaker, frukt, blomster og frødanning. 

Koselig er den også, og det er jammen mer en man kan si om andre insekter ;). 
 

Ønsker alle en strående fin sommerdag, og  håper sola skinner på DERE også :).

Klem fra Lise

4 kommentarer:

Furulunden sa...

Så vakkert med fruktblomstringen:) Har ryddet jeg altså, bare se :)

Anno 1924 sa...

Vi har også tilbragt denne herlige solfyllte uken utendørs og da får det bare være så som så inne:))
Det blir fint med rød garage med hvite detaljer:)
Vakre epleblomster!
Ha en fortsatt herlig søndag!:)) Klem

Monica fra Koseleg sa...

Hei! No har eg kosa meg og blada igjennom nokon av hageinnlegga dine- så mykje fint! Trur eg setter meg ned og kikar litt til- mykje inspirasjon og hente ;-)

Caroline sa...

Her var det sommerstemmning ja:)
Nydelig blomstring i epletreet!
Så bra at staudene kommer seg,men synd med rosene!
Hvis det er noen trøst kan jeg si deg at jeg også mistet maaange roser og mye vintergrønt:(
Men en hel del nytt er kjøpt inn:)
Kos deg med sommervarmen!
Klem Caroline

Link within

Related Posts with Thumbnails