.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 25. juli 2010

Velkommen inn på vaskerommet!

Tenkte å invitere dere med inn på en titt på vaskerommet idag.

Det er der melkeflasken (ref. tidligere innlegg) holder hus :) og den er seff fylt med vaskemiddel!

Melkeflaskene har jeg kjøpt hos Fru Dahl på Fauske, til den nette sum av 40,- kr pr stk.

Litt finere med disse søte flaskene, enn embalasjen de kommer i, ikke sant?

Og sjekk de fine fargene som det er på vaskemiddlene! Min favorittfarge må bli Milo,knis :)

Fargen er herlig rosa, med perlemorskimmer i! Dessuten heter den ene katten vår Milo...for han er så myk og god, hihi :)

Det blir lite blogging om dagen, for vi har endelig fått SOOOOOOOL!!!!

Herlig å se den varme gule kulen igjen....etter 3 hele uker med regn! Alle hjerter fryder seg, vi spiser is og hiver klærne :)

Fikk forresten en kjempekoselig nyhet idag..jeg , ja JEG, har vunnet 1 premien i giveawayen til Mitt lille slottt!

Åhh som jeg gleder meg til premien! Nesten så det var nok premie i seg selv, bare det å vinne! Hihi, bare nesten altså :)

Tilbake til vaskerommet...det er pittelite...men med god planlegging, har vi fått plass til utrolig mye!

Jeg planla faktisk rommet etter hyllestigen fra Ellos :) Det er helt sant!



Jeg hadde kjøpt den med tanke på vaskerommet, og sett for meg hvordan det skulle bli, så jeg SKULLE ha plass til den der! Det ble trangt, men det gikk!

Rommet er under 4 kvadrat,og rommer akkurat det vi trenger :) Hadde seff ikke gjort noe om det var større, men men. Synes at vi har fått det ganske så koselig og praktisk uansett :)

Med litt lure løsninger, er det utrolig hva man får plass til.

Tørkestativet henger feks på veggen når det ikke er i bruk. Da blir det plassert på en krok under hylla hvor håndklærne henger, og vises nesten ikke.

De små sinkskuffene rommer lyspærer og andre nødvendigheter, og kurvene øverst inneholder bilpleieprodukter, mopper og div.

Hylla som håndklærne henger på, er jeg spesielt fornøyd med!

Den har jeg laget av en grov planke som vi fant på kryploftet, da vi skulle etterisolere.

Jeg regner med den har ligget der siden huset ble bygget. Så da er den 104 år gammel!

"Kassen" over tørketrommelen, skjuler avtrekksrøret til kjøkkeviften. Jeg hadde ikke lyst til å få laget en kasse over alle kjøkkenskapene, så da ble dette det beste alternativet.

Over vaskekaret har jeg montert en opphengslist fra Ikea. Den er super å henge våte arbeidshansker og mopper på! Så kan de dryppe fra seg i vasken.

Hengekurven er også super. Den har hull i bunnen, og er perfekt til å ha rengjorte pensler til tørk i.

Over dusjkabinettet har vi montert en opphengskrok. Den er kjempepraktisk til å henge feks sølete regnklær på. Bare å dusje av de, og la de dryppe av seg.

Eller til bluser ol som skal drypptørkes.

Grunnen til at vi har dusjen på vaskerommet er at vi ville har både badekar òg dusj! Det var det ikke plass til på badet, så da ble det badekar på badet, og dusj på vaskrommet. Fungerer utmerket, da rommene er rett ovenfor hverandre.

Duranceprodukter må man jo også ha :)

Husvasken lukter nydelig lavendel, og gjør straks vaskingen litt mere koselig :)

Radio på bad og vaskerom anbefales også :)

Boksene til klyper og rengjøring, er kjøpt på Kremmerhuset hvis noen lurer på det.

Fine og praktiske på èn gang, det liker vi!


Nå skal Lisemor ta kvelden.

God natt og sov godt alle sammen :)

Håper vi alle sammen får en herlig og solfylt dag i morgen også!

24 kommentarer:

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Kjempefint og praktisk vaskerom! :)

liven sa...

Heisann!!
Takk for titten!!
Her så det innbydende og lekkert ut!!
Masse praktiske og fine detaljer på det lille rommet ditt.....og radio er kjekt å ha for man tilbringer jo en del tid på vaskerommet ja :o)

Ha en fin ny uke...og håper finværet fortsetter!!

Husfruen of Hilltop House sa...

Åh, så fint du har gjort det! Her var det masse inspirasjon å hente for meg som står midt oppi oppussing av vaskerom.
Likte veldig godt flaskene som du har vaskemidler i. Tar seg mye bedre ut enn plastflaskene.
Likte også boksen til klesklyper. Men hvor har du fått tak i sanne stilige gammeldagse treklyper fra?
Den gamle planken var knallstilig. Du er skikkelig kreativ, som har fått til et så flott rom på bare fire kvadrat.
Takk for et flott innlegg! :-) Nyt sola videre!

Anonym sa...

For et lekkert vaskerom.
Du er jammen flink og har utnyttet rommet på en stilig og praktisk måte.
Så inspirerende og flott innlegg.
Nyt sola og kos deg.
Klem fra Mio

Camilla sa...

For et nydelig vaskerom. Drømmen er såklart et vaskerom her i huset også.. vi får se hva tiden bringer.

Klem fra meg.

Monica sa...

Heihei :) For et koselig vaskerom du har :) Fine bilder, hvem har sakt at praktiske løsninger ikke kan være flotte :)
Kjempefine flasker du har kjøpt hos Fru Dahl! Tror jeg må se etter slike neste gang jeg er der :)
Takk for titten :) Klem fra Monica

Synnøve sa...

Hei
For et kjempefint vaskerom du har. Med så masse smarte løsninger.
Jeg har skyllemiddel på flasker jeg også. Fra ikea,men de er ikke så fine som de du har.
Likte sinkskuffene dine. Hvor har du kjøpt de?
Klem

Anonym sa...

Hei. Nydeligste vaskerommet jeg har sett. :)Kjempefin blogg som jeg gjerne vil følge. :)Klem fra Mette.

Besta sa...

Så koselig at du ville være med på min give away:) Flott vaskerom du har, der har du fått plass til mye og gode løsninger.

klem fra marilyn

Anonym sa...

hei vennen, ke kosele du har fått det, eg må ta meg en tur å kom å se på resten av huset i live!!!! kjempe bra at du legg ut på facebook også, da kommer eg på å se inne på bloggen din!!!! klem

Anonym sa...

hehe,Yvonne skal ta seg en tur å se huset live!!!! klem

Unknown sa...

Heisann!
Virkelig lekkert og praktisk vaskerom! Her var det mye inspirasjon å hente - her står nemlig oppuussing av vaskerommet for tur...

Livet i Fattighuset sa...

Dette var lekkert! Jeg skal umiddelbart bytte fra kjip papp til lekre flasker. Glimrende triks!

Marie

Fossestua sa...

Hei Yvonne :) du e hjertelig velkommen :)

Anonym sa...

Virkelig lekkert lise :)
Klem fra Gøril :)

Fossestua sa...

Hei Gøril :)
Tusen takk! Smask:)

Siljes Hobbyrom sa...

Wow, så mange fine detaljer!!

Anonym sa...

Heisann på vaskerommet. Herlig hyllestige, den skal jeg bestille når vaskerommet mitt blir klart for innredning. Tenk hva jeg også får der, en herlig gammel vask som skal kastes ut av ei gammel koie på Mangenskogen. Tenke seg til å glede seg over et vaskerom....
Fin onsdag.
Driver for øvrig og bygge opp en egen blog, så foreløpig er jeg anonum profil. Sterkere tilbake senere. Synn

Fossestua sa...

Hei Synn :)
Og takk for at du tittet innom! Lykke til med både vaskerom og blogg :) Gi meg et pip når bloggen din er oppe å går :)

Anonym sa...

Heia smukka. Ja du har jammen ordn i sakene, kan du lære meg nån triks ;) Klem Eve Iren

Fossestua sa...

Hei Eve :) Triks å triks, hihi, du veit...rotet tar majn IKKE bilda av :) Jepp, der va det sagt...en interiørblogger har det ikke ALLTID strøkent! Ihvertfall ikke hær i huset :)

Anne sa...

Et utrolig praktisk og lekkert vaskerom!
Flott innredet og koselige detaljer.
Jeg falt pladask for flaskene..
Håper du har en fin kveld!
Klem Anne

Livet i Metbäcken sa...

Var på jakt etter inspirasjon til vaskerommet mitt i kveld og jaggu ble jeg inspirert! Dere har et nydelig vaskerom med mange (!) smarte ideer! Dette innlegget må lagres ;)

Klem fra Landlivets Lykke

Gårdsjenta sa...

Så herlig! Google vaskerom, dette kom opp på topp :) har store planer for vaskerommet vårt når mannen er på to dagers jobbtur ;)

Link within

Related Posts with Thumbnails