.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

torsdag 11. august 2011

Tips! Gammel vater brukt som hylle!




Fnis :) Har skrudd fast oldefars gamle vater på baderomsveggen!

Hva synes du? Hot eller not?



Mor og fars gamle hus i Bodø (hvor far vokste opp) skal desverre selges, og nå i juli samlet store deler av familien seg for å ta farvel med plassen som vi alle har hatt så kjær.

De som kjenner meg vet hvor utrolig leit jeg synes dette er, men jeg skjønner jo godt at det er vanskelig for mamma og tante som arvet huset og som bor henholdsvis på Mo i Rana og i Oslo,  å vedlikeholde en plass som ligger så mange mil unna.



Uansett så var det nå veldig koselig å treffe tante og co :) Går så alt for lenge i mellom hver gang man treffes!



Tiden ble også brukt til å rydde i uthusene, og en god del gamle skatter fikk nye hjem.

Oldefars gamle vater ble bla med hjem til Fossestua, der den har fått nytt liv som baderomshylle/bildelist (minus bildet - har ikke funnet et som passet enda ;))



Synes det ble knallstilig!

Elsker slikt gammelt verktøy, og synes det gir særpreg og sjel til Fossestua vår...som jo er en gammel sagmesterbolig :)*

 Er forresten på utkikk etter en gammel fin håndsag om noen har en de vil kvitte seg med. Hadde en liggende i garasjen som jeg skulle henge opp inne i glassgangen, men min elskede samboer kom desverre i skade for å gi den bort! Han trodde ikke jeg skulle bruke den til noe....*sukk*

*For nye lesere  kan jeg opplyse om at huset vårt er et gammelt tømmerhus som er bygd av materialer fra Revelens store sagbruk (anno 1904) som var stasjonert rett nedenfor RevelfossenHelgeland i Mo i Rana. I Fossestua vår (anno 1906) bodde sagmesteren på bruket og hans kone, og gata vår heter selvsagt "Saga" ;)



Nok om det!  Ny favoritt her i huset: Herlig romduft fra Matilde M  med duften Marquise. Helt nydelig lukt!



En annen favoritt er denne lysestaken...jeg hadde to i to forskjellige størrelser, men desverre har jeg vært uheldig å knust makkeren til denne * snufs*

Si gjerne ifra om du vet om nettbutikker som selger slike?




Har flere herlige saker på lager som jeg skal vise dere etterhvert. Noe er gammelt og noe er nytt, bla min nye vakre skohylle! Og ikke minst alle de flotte premiene jeg har vunnet i giveaways! Noen har jeg vunnet for en god stund siden, og jeg skjemmest over at jeg ikke har laget et takkeinnlegg enda...men det kommer!

Ønsker alle en riktig uke :)

Klem fra Lise

23 kommentarer:

Anonym sa...

Syns den var skikkelig hot eg ;)
Skjønner ikkje at du kom på det engang, superstilig! Og spesielt når den har vært i familien din :)

Og digger badekaret ditt♡

Ha ei flott veke!

Klem

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Råflott og skikkelig passende i Fossestua! Herlig med slikt gammelt verktøy :-) Men hvordan du kommer på slike smarte nye bruksområder til det er enda mer flott *smiler*. Ønsker deg en fin kveld videre!

Kan dessverre ikke hjelpe med gml håndsag, min mann er overbeskyttende med ALT gammelt verktøy her på gården (og jeg er litt enig med ham).

Klem fra Tone

Anne sa...

Rett og slett knalltøft!!!
Perfekt i Fossestua!!
Klem fra Anne

Unknown sa...

Så knallfint det ble med det gamle vateret;))
Du er jammen meg kreativ ♥
Nydelig pynt du har oppå der og;)
Jeg ble veldig intr i de duftpinnene, de var skjønne... men fra MAthilde M, da er de vel shiiit dyre da eller?? Syns det merket er så dyrt jeg;) Knallfiiin var flasken i allefall ♥

Ha en fin kveld;)

Klem Line

mamma i nord sa...

Så stilig å bruke vateret til hylle.

Her ligger det nok også gammelt verktøy som mannen har etter faren sin.
Kanskje vi finner flere skatter når vi drar neste gang til feriehuset vårt.
Er i gang å rydde det, men planen er å ordne det og beholde tingene der.

Ønsker deg en fin snart fredag.

Hulda sa...

Dette var virkelig en super ide! Så flott med den gamle wateren som hylle på badet. Er jo perfekt når man ikke vil at det skal være en for bred hyllekant. Herlig laget til! Så flink og oppfinnsom du er! :)

Spennende at Kremmerhuset åpner nettbutikk. Her i Harstad har vi Kremmerhuset, men er jo kjekt å se bilder også. :)

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Det var lenge siden jeg har vært her. Synes det var veldig fint jeg da, skikkelig røft og fint. ;o)

Klem Simone ;o)))

Sivs verden sa...

Så utrolig stilig!:)

Klem

Sommerhuset i bakken sa...

Absolutt hot! For en flott idè! Tror jammen jeg har et gammelt vater liggende - så nå må jeg bare finne et sted å henge det ;-) Tusen takk for inspirerende tips.

Ha en flott kveld!

Lindas Lille Leilighet sa...

Absolutt HOT! Så genialt å bruke den som hylle! Herlig:D Forstår at du synes det er trist at huset skal selges...Følte det slik når min Bestemor sitt hus skulle selges..Men det er slik at hus trenger folk<3 Og det er bedre at noen kan flytte inn å ta vare på det enn at det står og forfaller.

Kjempefint bad du har. Veldig like fliser som p mitt;) Elsker badekaret ditt. vil også ha badekar en dag:)

KlemKlem

Janne sa...

WOW!! hottere blir det ikke:) Kjempestilig, og du er såå kreativ!
Ha en fin fredag og god helg!
Klem fra Janne

Brocante sa...

Det ble kjempeflott. Nydelig gammelt treverk. Takk for tipset.

Maris Gyngestol sa...

HOT!!! -uten tvil! :)

Caroline sa...

Jeg går for HOT;)
Synes det glidde rett inn på badet med det gamle vateret...Greit med en hylle som ikke stikker så langt ut.
Ønsker deg en super helg!
Klem Caroline

Lindas Lille Leilighet sa...

Hei igjen:D Takk for koselig kommentar inne hos meg. Såklart skal du få lov til det!:) synes det er kjempegøy at du vil linke til meg jeg;D wiii

Stor klem

Anne sa...

jeg sier: hot! ekstra fint med markblomster;)

Bittelille villa/Jennifer sa...

Absolutt hot!! Det ble kjempestilig, likte virkelig det rustikke preget den ga:) Du er så kreativ, er så moro å finne inspirasjon:)

Takk for hyggelig kommentar på hundesengen:) Den er kjøpt på det lokale BoGrønt hagesenteret av alle ting (de har masse mer enn bare blomster). Og den kostet bare 500 kroner. På dyrebutikker koster jo liknende senger over 1000. Så jeg er veldig fornøyd både med utseende og pris:)

klem Jennifer

Elisabeth sa...

Kjempetøff og ikke minst unik hylle!

Hasigamas mamma sa...

HOOOOOOOOOT! Digger den! Veldig kult å bruke den til noe helt annet!!
Ha ei flott, ny uke!
Klem
Lise

Anne N. sa...

KanonHOT, Lise :O)
Helt superstilig, rett og slett!!
Klem, Anne:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så tøft med det gamle vateret som hylle. Skikkelig koselig var det også! Den henger nok i vater:-)
Så utrolig spennende å finne et ekstra kjellerrom. Er spent på fortsettelsen.
Nå er det lenge siden jeg både har blogget og vært på besøk hos alle dere bloggere. Får prøve å komme i gang igjen:-)
Klem fra Hjørdis

saga sa...

Jeg liker dette veldig, gamle ting med sjæl! Det krever også kreativ tænking! Flott!

Fossestua sa...

Hei Saga :)
Tusen takk for den koselige kommentaren :)

Link within

Related Posts with Thumbnails