.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 14. april 2013

Det går seg til...





....med stæshinga av det gamle skrivebordet :).

 Tar litt tid å finne de "riktige " tingene, men etter å ha endevendt hele Fossestua etter ting som kunne passe, er jeg ihverfall foreløbig ganske fornøyd :).


  
Ei gammel lokalavis datert 25.januar 1911 har fått plass, samt oldefars gamle forstørrelsesglasset.


 Emaljetingene og lampen er nyprodusert i gammel stil. Telefonen og bilderammen på skrivebordet er bruktkjøp, og det store bildet på veggen er arvegods.

   
Er på utkikk etter et lite ovalt speil eller en litt større vegglysestake i messing til å  henge på skapsiden der, men ellers synes jeg det ble riktig så koselig her i yttergangen vår nå :).

På Mo glimter sola med sitt fravær i dag, men jeg håper den skinner hos deg :).
Klem fra Lise

10 kommentarer:

Anno 1924 sa...

Så flott du har stylet det gamle skrivebordet:) Likte godt det gamle forstørrelsesglasset! Så er det jo ekstra koselig når det har tilhørt noen i familien:) Artig med den gamle avisen fra 1911!
Ha en strålende søndag:)

Hulda sa...

Et flott, gammelt skrivebord duhar der. Stilig med den gamle avisen og forstørrelsesglasset. Du har dekorert det i tidsriktig stil. :)

Hos Jorunn sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hos Jorunn sa...

Nå ble det flott, Lise!! I forrige innlegg synes jeg at det ble litt for spartansk på skrivebordet og at du burde ha flere pynteting. Det du gjorde her var kjempefint!! Man må bruke litt tid på å finne de rette tingene mange ganger:)

Milo-pusen var jo så nydelig på toppen av koffertene litt lengre ned her...kjempesøt pus!

Ha en flott søndag! Klem fra Jorunn

Sivs hus sa...

Hei, Nydelig! Søndagsklem Siv:-)

lisje astrid's husblogg sa...

FANTASTISK vakkert gammalt skrivebord!
Og SÅ fint som du har dekorert. Likte godt den gamle avisa og forstørrelsesglaset..
LEKKERT!

:)

Hverdagsliv det gode liv sa...

Dette ble skikkelig koselig, så herlig med slike gamle ting :o) Ha en strålende kveld og ukestart! Klem fra Nina

Sommerhuset i bakken sa...

Kjempefint stylet! Utrolig koselig! Herlig ting du har funnet til å pynte skrivebordet med. Så flink du er ;-)

Ha en riktig god kveld!

liven sa...

Dette var kjempefint Lise!!
Alle de koselige tingene, og det nydelige skrivebordet...perfekt!!

June J. Larsson sa...

Sånn lampe har jeg også! Liker den! Du har gjort en framifrå jobb med stylingen av skrivebordet forresten. :)

June
Nostalgi & Skriverier

Link within

Related Posts with Thumbnails