.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 21. april 2013

En ny gammel skatt ♥




Kjøp/salg-sider på facebook er populære, og jeg er selv flittig bruker av de sidene. 

 Fortrinnsvis er jeg på "spaning" etter eldre saker med sjel og patina, og etterhvert som man er heldig å komme over gamle skatter, byttes tingene vi har av nyere dato ut.
 

Der jeg bor er det ikke så mange som legger ut vakre gamle godbiter, så da denne flotte vaskestolen fra ca 1920-1930-tallet dukket opp, var det "game on" :D.

Den SKULLE  jeg ha!  



Er vel kanskje unødvendig å skrive at den ble min til slutt ;)




Sjekk den fine grønnfargen som den har hatt før!
 

Synes den nåværende fargen også er kjempefin, så den skal ikke røres :).


  Skal ta med meg skuffen til en malerforretning så de kan scanne fargen, for jeg tror jeg skal male pidestallskapet vi har i stua i samme farge :).


Først må jeg imidlertid få fikset den øverste skuffen i pidestallskapet, som ble brutt opp og ødelagt under 2. verdenskrig. Skuffen  har sin orginalmaling inntakt (oldringsmalt), menfargen på skapet  desverre har blitt fjernet engang etter krigen :/. 

Tror det kommer til å bli kjempefint i denne lyse lyse grå fargen som vaskestolen har.  Utskjæringene på det vil også komme mye bedre frem, og ikke minst vil det harmonere mer med fargene vi har på de andre møblene i stua :).



Riktig god søndag til alle som er innom :).

Klem fra Lise

13 kommentarer:

Hulda sa...

Så heldig du var med den! Passet godt inn i interiøret ditt. Som et smykke i stua. :) God søndag!

livet på løkkevold :) sa...

Det var kjempe fint, men syns jo det bordet som sto der fra før var lekkert og passet inn da :) men enig i at du kan male skapet i samme farge :) ille gør fint som vi sier her borte :) klem

Hildegunn sa...

Kjempe fint :)

Sommerhuset i bakken sa...

For en herlig skatt! Den var kjempefin! På kjøp- og salgsidene på Facebook i nærheten av meg selger de mest klær, så jeg er sjelden innom og ser. Morsomt at du kan finne sånne flotte saker ;-)

Ha en fantastisk kveld!

Unknown sa...

Jeg skjønner godt at den "skulle bli din", den er jo helt herlig :) Enig med deg, vakker farge også!
Veldig gøy når man kommer over noe, man liker så godt.

Ønsker deg en fin uke med gode dager :) Klem

Blonder og perler sa...

Jeg må si du var heldig, ja..
lekkert.
Ønsker deg en fin kveld videre.
Klem.

Anno 1924 sa...

Kjempefin vaskekommode!! Skjønner godt at du vil scanne fargen. Den var utrolig fin!! Kunne du tenkt deg å dele fargekoden?;) Er på utkikk etter en varm hvitfarge og den på kommoden din så perfekt ut!:))
Ønsker deg en herlig uke!:D Klem

Nina Iren sa...

Alt er bare så LEKKERT hos deg! Sku ønske alle kunne få vert inne i huset å sett!! Sukk så fint det er der i Fossestua!

Caroline sa...

WOW,for et nydelig møbel!
Passte perfekt inn i Fossestua:)
Kjempegøy med kjøp og salg gruppene på facebook!
Ha en fin uke:)
Klem Caroline

Tante Titti sa...

Så fin den er!! Vi har en som ligner veldig på din, som står på hytta. Og den har faktisk den flotte grønnfargen som din har hatt tidligere. Malingen er krakkelert, men flasser ikke, så dens kal få være som den er.
Ett nydelig møbel!
HA en fin fin tirsdag - håper det er vår hos deg også nå.
Titti-klem

Hos Jorunn sa...

For en skjønn skatt!! Den er helt nyyydelig!! Likte så godt speilet også, det hadde så dekorativ topplist. Gamle møbler er rene lykkerusen noen ganger..hehe..
Ha en flott uke! Klem fra Jorunn

Hos Jorunn sa...

Titter bare innom for å ønske deg god helg! Klem

Anonym sa...

Veldig fin vaskekommode, litt av et funn. Synes fargen var så varm og rolig, passet fint til hvite vegger. Kunne du tenke deg og dele fargekoden med meg ville jeg bli glad.
Hilsen Inger ihaavaas@online.no

Link within

Related Posts with Thumbnails