.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 26. april 2013

Nydelig, litt annerledes "Pletter i luft".




  "Pletter i luft", eller Muehlenbeckia complexa som den egentlig heter, er en av de aller fineste å mest dekorative grønnplantene som finnes synes jeg.


Den luftige fasongen å de tynne fine stilkene, gjør at det ser ut som om bladene nesten svever av seg selv.


Planten jeg kjøpte sist, var derimot litt annerledes i fasongen......og mye finere èn de "vanlige"!

 Nesten som en liten mini-busk :).

Bladene var også annerledes..... ikke trill runde som de vanligvis er.

Damen på gartneriet sa denne het "Pletter i luft", men selv har jeg aldri vært borti denne utgaven før. 

Har du?
 


Planten trives vistnok ute også, og tåler temperaturer ned mot bare 5 grader. Selv har jeg kunn prøvd de innendørs.....meeeen, jeg klarer desverre sjelden å bevare de noe særlig lenge :/.

Fine er de i alle fall.....så lenge de varer ;).


Ønsker alle ei riktig god helg :).

Klem fra Lise

9 kommentarer:

farmorshage sa...

Vakreste pletter i luften :) inne som ute:) i krukker eller heng,mine sto til frosten kom..og ble ganske store,verdt og prøve som samplantig i balkongkasser etc:) Har en inne nå, glad i disse bladene som heger i lufte ;)
Ha en fin fredag :)
Vibeke:)

toves sammensurium sa...

Hei!
Denne planten prøver jeg stadig vekk,synes den er sååå fin,men selv for meg med grønne fingre og 11 år bak meg i blomsterbutikk blir denne en fiasko hver gang.Skal jo ha så enormt med vann!!Kanskje står den for varmt???Jaja,jeg prøver nok flere ganger,så nydelig som den er.Vakre bilder du har tatt av din her!!!!Fikk lyst å kjøpe en ny med det samme ;)
Takk for besøk og kommentar hos meg!Kjempekoslig:)
Kafesettet har jeg kjøpt på Åhlens....måtte bare ha det,falt pladask jeg også!
Men du...kan jeg spørre om noe?
Ser du er fra Mo i Rana.Jeg hadde en bloggevennine tidligere som jeg tror var deromkring fra.Bloggen hennes har blitt helt stille og jeg er litt bekymret,så jeg lurte på om du kjente til den/henne?
Villa Vårfrubakken heter den,og hun heter Mona,Eidem tror jeg??
Skulle gjerne visst om du vet alt er bra med henne dersom du kjenner henne :)
Nå må jeg visst sprette ut av sengen og få med meg gutten vår på fotballcup...huff,skulle heller helst ha vært hjemme og hatt vårrengjøring i Hagen!!!
God helg til deg!
Toveklem :)

Brocante sa...

Har hatt denne flere ganger jeg også, men jeg får den ikke til! Syntes den er veldig dekorativ, men altså, den trives ikke hos meg.

liven sa...

Koselig grønn plante!
Pletter-i-luften varer nok ikke lenge her hos meg, men kjekt så lenge den holder!
Kjempefint skap du hadde fått fatt på under her.... her var du jammen heldig :)Handler også på facebook sider, og stadig dukker det opp noe interessant :)

ha en fin lørdag Lise

tinemor sa...

Vakkert!!
Likte krukken din godt også
God helg!
Klem Tine

Unknown sa...

Nydelig hjem dere har <3 Her må jeg kikke mer. Legger meg til som følger. Ha en fin kveld :)

Hverdagsliv det gode liv sa...

Den har jeg hørt om, men aldri eid, jeg må ha planter som tåler å tørke litt... den er i alle fall vakker og bildene du har tatt av den gjør at jeg har veldig lyst til å prøve en sånn :o) Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

Anonym sa...

Så herlig plante:)
Nydelige bilder og vakker krukke du har også:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

Anne sa...

En av mine favoritter også.
Men den liker ikke å tørke ut..
Jeg bruker den ute om sommeren i sammenplanting med andre blomstrende planter ..det blir veldig fint.
Fine bilder hos deg !
klem Anne

Link within

Related Posts with Thumbnails