.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 9. juni 2010

Endelig kom sommeren:)

Sola skinner i dag, og endelig er det tegn til at det begynner å livne til i hagen. Prydepletreet er fullt av rosa knopper, og jeg gleder meg til det slår ut i full blomst!
Har lyst på flere epletrær etterhvert, må bare bli litt mere penger på kontoen først:) Hvis jeg er heldig, så har hagesenterene flere igjen når høstsalget begynner. Da kan man gjøre flere gode kupp.




Den harde vinteren som har vært, har tatt knekken på mye. Både snøballbusken (litt ironiskt hva?) og sjasmintreet er dødt.
Men peonen "Sarah Bernard", båndgresset, og de fleste av rosentrærne ser ut til å ha overlevd. Det er ikke store skudd som har kommet, men de er nå ihvertfall kommet :)

Til og med alpeklematisen har kommet med enkelte grønne skudd! Den var jeg helt sikker på hadde tatt kveld for godt! Jeg har 2 stykker plantet sammen, men det spørs vel om frosten har tatt knekken på den ene.



Klematisene er plantet bak garasjeveggen, hvor jeg har hageutstyret og plantebordet mitt. Skal vise dere kroken min i et annet innlegg:)





Ellers har det vært en nydelig dag her på Mo, med sol fra nesten helt blå himmel! Vi har vært ute hele dagen, og fått gjort masse utfor veggen.



Jeg har klevet og pakket veden i sekker, og gleden vokser for hver sekk som stables:) Synes det er herlig å vite at man har vinterveden "i hus". Enn så lenge har vi bare noen paller utfor veggen å ha veden på, men planen er å lage oss noen "gamle" uthus etterhvert.

Samboeren har slemmet grunnmuren i dag, og fikset kloakkrøret. Det var sprukket og litt lekk, så det har han byttet ut, flinke mannen min:)

Jeg håper dagen i morgen blir like fin!
Klem fra Lise

5 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Hei :)
Kjempemoro at du har lagt deg til som følger inne hos meg og tuse takk for hyggelig hilsen :))
Tror aldri jeg har vært her inne hos deg før, men jeg kommer garantert tilbake :)
Flott blogg og flotte bilder..

Ha en fin dag
Klem,kari

Fossestua sa...

Takk for fine ord fra deg også :) Er bare vel en uke siden jeg laget bloggen, så jeg er kjempefornøyd med å ha fått 15 følgere allerede! Velkommen skal du være :)
Klem fra Lise

Kristins Hus sa...

Hei og hå!!
Heldig er den som har løve...på badet ;-)
Ja, Burberry er god!!
Det er så fint hos deg....
Ha en fin dag videre
Kristin

Kristins Hus sa...

Chanel ja, var det. Den høres ekslusiv ut ;-)
....sikker på den lukter godt:-)
Kristin

Lene fra Lillehammer sa...

Hei, så koselig at du tok turen innom meg da. Og så flott hus dere har, virkelig misunnelsesverdig. Hyggelig at det også begynner å blomstre i hagen, peonen Sarah Bernhard har også jeg et par av og den er helt supernydelig. Det har regnet et par dager her på Lillehammer nå, men i dag kom varmen og sola tilbake og det er godt over 20 varme, så nå tenker jeg blomstringa slår til for fult til neste dagene.
Når det gjelder bakgrunnen på bloggen min kopierer jeg bare koden og limer inn. Var ikke vanskelig i det hele tatt. Forsøk igjen, ingen stor kunst. Får det ikke til, så si ifra så skal jeg forsøke å forklare litt mer detaljert.
Klems fra Lene

Link within

Related Posts with Thumbnails