.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

torsdag 24. juni 2010

Lamper

I dag (kveld/natt er vel en mere passende beskrivelse) tenkte jeg å ta dere med på en lampe-runde i huset vårt.

Jeg elsker fine lamper, og synes de er en viktig interiørdetalj. Rette lampen og lyset, kan trylle frem akkurat den stemningen du er ute.

I glassgangen står yndlingslanternen min. Den er kjøpt i nydelige Drøbak, og jeg stevde fælt med å få den med meg i bagasjen på flyet hjem! (se for dere en sprengt bag, men hull i den ene enden-som toppen på lykta stikker ut av)

Inni er det egentlig 3 stk oppheng til telys, men de har jeg byttet ut med elektriske kubbelys :) De lyser så fint, og man slipper å passe på om små puser brenner seg på metallet.


I vinduene i glassgangen henger disse fine lampene i nopret fattigmanssølv, med tvunnet stoffledning.

De er fra Trendkompaniet, og er kjøpt i den kjempefine nettbutikken, Den franske landstil. Anbefales en titt, for de av dere som ikke har kjennskap til den!

De samme lampene har vi i stuen også. Jeg synes det er fint å ikke ha så alt for mange forskjellige typer lamper i et hus. Særlig der hvor det er åpent imellom rommene. Utrykket blir roligere, er ihvertfall min personlige mening.

Disse lampene kler huset synes jeg :)


Og selvsagt har vi matchende telysestaker, hihi :) (de er faktisk kjøpt på Kid)

Milo-pusen snek seg med på bildet her :)

Igjennom vinduet ser dere garasjen vår. Den har torv på taket, og nederste del av veggene er kledt med skifer. På baksiden har jeg plantebordet mitt, og diverse hageredskaper. (se eget innlegg)


På badet har vi en plafon fra Skeidar. Det blir så fint lys i den!
I gangen har vi den samme i en større versjon.
Lampene vi har over kjøkkenbordet, var jeg så heldig å få kjøpt råbillig!


For lenge siden(2 år kanskje) var det en nettbutikk som het prinsessen på erten. Det var under opphørs-salget av den, at lampene ble kjøpt.

Jeg hadde egentlig ingen plass å gjøre av de, hihi :) Men de var jo så fiiiiine og billige!

Og heldigvis fikk vi oss jo hus etterhvert,som vi kunne ha de i :)




I stuen henger denne lysekronen! Med EKTE plastikk-prismer!

Kjøpt på Skeidar for den nette sum av 500 kr! Råbillig synes jeg!

Lignende lamper i krystall, koster jo tusenlapper, og det er det ikke rom for i det store renoverings-budsjettet! Men jeg er veldig godt fornøyd med krystallwannabilysekronen min!



Den samme lysekronen har vi i trappen opp til loftet. Riktignok ikke tilkoblet enda :)


De søte vegglampettene er også kjøpt på Skeidar.

De har vi i garderoben vår. Walk-in-closet? JEPP! Blir eget innlegg om det :)

På lillerommet (gjesterommet) har vi vegglamper fra Ikea. Synes de er så koselige disse gammeldagse lampene, med lenke for å tenne lyset.

Bordlampene i samme serie, har vi på soverommet vårt. Som veeeeeldig mange andre også vil jeg tro! Men det skjønner jeg godt, de er jo så fine :)

Nå kaller sengen kjenner jeg. Har vært ute i hele dag og holdt på i hagen, for i dag har vi hatt SOL! Jeg er til og med solbrent :)

God natt alle sammen , og sov godt :)

8 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Så mange flotte lamper du har.. Akkurat sånne som jeg liker ;)

ha en fin dag
Klem,Kari

Jannickes Hjemmekos sa...

Her var det mange flotte lamper. Ønsker deg en god helg. Klem fra meg

Prinsessen paa erten sa...

Elsker bloggen din og elsker pusekattene dine :)
Ha en nydelig fredag!!

Klemmer

Ann sa...

Knalltøffe de kjøkkenlampene dine! :))
God helg!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Jatte sa...

Hei på deg♥

Så mange utrolig fine lamper♥
Kjempefine!!!

Iskrem ja, det er jo såååå godt! NAM.
Skjønner det er noe du liker godt.
Nå på sommeren er det ihvertfall kjempedeilig med en kald og god iskrem.

Om du vil ha hjerter må du bare høyereklikke å kopiere ♥ og lime det inn i teksten der du ønsker :)

Ha en finfin helg,
Klemmer fra Jatte♥♥

Anonym sa...

Kjempe fine lamper :) Synes faktisk at hele huset ditt er lekkert :)
Klem fra Gøril..

Fossestua sa...

Thihi :) tusen takk Gøril!

bakformen sa...

Hejsan, du har verkligen många snygga lampor.
Fastnade speciellt för den vackra ljuskronan.
Jag är mycket förtjust i ljuskronor...
Du har en härlig och trevlig blogg, tack för titten.

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com

Link within

Related Posts with Thumbnails