.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 11. juni 2010

Forvandling fryder!



Har hørt rykter om at messingen er på tur inn i interiørbildet igjen, men ... her i huset "trylles" den bort :)

Smak og behag kan ikke diskuteres, og personlig synes jeg ikke at messing er noe særlig fint.

Da synes jeg sink er myyyyye finere! Jeg kjøpte 2 kjempefine lysestaker av messing på loppis i vår, for 30 kr tilsammen. Den ene er en kammerlysestake, som jeg har ønsket meg lenge. De har nå blitt forvandlet til sink-lysestaker :)

Oppskrift som følger:

1. Rengjør grundig i varmt vann, så all stearinen forsvinner.
2. Spray syregrunning på, for god heft.(det gjorde ikke jeg, og derfor flakner de litt av)
3. Spray på grå grunning i et tynt lag.
4. Spray på galvaniserings spray (sinkspray) i 2 tynne lag.
5. Pynt med blonder, hamp eller hva du vil :)

Jeg kjøpt sprayene på europris. Grunningen kostet ca 40 kr, og sinksprayen ca 70 kr. Hvis jeg ikke husker feil.

Det er artig å kunne forvandle ting med relativt enkle midler, og så blir det jo så fint :) Et lite pluss er det jo også at ingen andre har maken:)

Hva synes du?

Klem fra Lise

6 kommentarer:

Susanne sa...

Jeg synest det ble kjempeflott:D Er svært glad i sink selv. Og messing trylles nok bort i denne heimen også!!! ;) Ønsker deg og dine en flott helg!
Klemmer

Jatte sa...

Sink spray er gull verdt♥

Takk for kjempe koselig kommentar hos meg,
jeg håper og tror dyra mine er enig med deg;)
Heldigvis har ikke kattene her dratt inn noe fangst enda. hehe.. Men er vel ikke lenge før kan jeg tenke meg, ish .. jeg liker ikke slikt;)
Men, det er jo jakting de er gode på så flinke er de jo når de får tak i mus eller fugel :)

Kos deg videre,
håper helgen blir fin♥

Klem fra Jatte♥♥

lisje astrid's husblogg sa...

Hei der i Fossestua♥
Bloggen di er kjempe flott!
Masse inspirasjon!

Sink spray er gøy!
Det vart veeeldig flott!

Tusen takk for gode ord frå deg♥

Nyyyt helga♥
Klem frå Astrid:)

Prinsessen paa erten sa...

Nydelig blogg. Her kjenner jeg at jeg kan trives godt :)

Legger meg til som følger :)

klemmer

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Lise
Hjertelig velkommen som følger av bloggen min, håper du vil trives. Jeg har lagt meg til som følger av bloggen din og legger bloggen din i blogglisten min, så kommer jeg innom dann og vann. Ønsker deg en god helg. Klem fra meg

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, igjen
Lysestakene ble fine, men jeg liker litt messing innimellom.

Takk for gode kattetips - har tenkt lenge å klippe klørene hennes, de er så spisse. God helg. Klem

Link within

Related Posts with Thumbnails