.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

tirsdag 15. juni 2010

"Hus" til pus :)
























Kattene våre fikk vi for litt over 1 år siden.

De er bror og søster, og har brakt mye glede inn i Fossestua. Vi har ikke barn,så kattene blir litt bebisene våre da :)

Bortskjemte? Næhæi....bare pittelittegranne :)

Men så var det det da, med katteleker og kattekurver mm...hvorfor må nesten alt lages i så grelle farger? Eller sebrastiper og leopardmønster?!

De tenker ikke mye på oss som liker den romantiske,lyse og duse stilen! Lurer på hvordan de som designer alt dette, har det hjemme? Neppe noe alà landstilen, hi hi.

Kurven på de to første bildene, har jeg tigget av(lånt) en god venninne. Det var hun vi fikk kattene av.Kurven er gammel og skjønn, og jeg har lagt et fleecepledd inni et gammelt putevar med blonder på, som liggeunderlag.


Sebrastripete kattehule passer liksom ikke heeeelt inn, blandt blondegardiner og pelargoniaer !For ikke å snakke om transportbur! Rødt, blått eller svart er standarden.

Ingen småblomstrete eller hvite der i gården :)

Vel, jeg endte opp med å kjøpe en liten hundeveske til Tinka-pusen(skal snitte bort det potemerket), og en sort sammenleggbar(som kan gjemmes) til Milo-gutten som er litt større.

Men tror du jammen ikke han likte"dame"vesken best,og joda, han kom seg inn til slutt! Vesken bulte da han var vel inne, hi hi:)
Yndlingplassen til Milo, er i yttergangen. Der breier han seg ut i stolen på saueskinnet, og har full kontroll over katteluka i ytterdøra.

Det er nemlig en fremmed katt som til stadighet er å sniker i luka!

På det siste bildet her, ligger en liten Milo-gutt i en gammel eplekasse. Godt og mykt i saueskinnet :)

Eplekassen maste jeg av et gartneri for en god del år siden :) Tror jeg fikk kjøpe den for 200,- kr til slutt. Er kjempeglad i den.

Den har vært brukt som bladkasse, blomsterkasse, lekekasse, og soveplass for små puser :)

10 kommentarer:

miriam sa...

Hie Lise..
du er skikkelig flink.. liker bloggen din kjempegodt...
er rett som det er innom..

Bente Løvhaug sa...

Hei Lise,er ofte inne å ser på siden din.Utrulig koselig hjem dokk har,du e kjempe flink.

Katharina sa...

Så fint kattene har det:) Vi har også katt, og liker at kattene har det bra. Det er jo bare så koselige dyr...
Kjempekoselig å titte innom deg!
Ha en fin dag..klem fra Katharina

Stine sa...

Jeg synes det ser ut som du har fått til en fin blogg, jeg!!!

Klemmer

Susanne sa...

Nyyyydelige pusekatter :D Jeg har 3 av dem selv ;)Og siden jeg ikke har barn heller blir de også bebisene mine;) Synest bloggen din er nydelig! Klemmer

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Så godt kattepusene deres har det. Vi må også kjøpe en kurv til lille Molly.

Smilte da jeg så fruktkassene dine, jeg har kjøpt to ganske like for 200,-/stk. Nå er det snart helg. Klem fra meg

Kristins Hus sa...

Ja, bordplata var tøff den, men angrer ikke. Tror jeg... :-O
Ha en fin dag
Krsitin

Unknown sa...

Hei Lise
Takk for hyggelig kommentar...herlige bilder av pusekatten din. Koselig blogg du har.
God helg!!
Klem...Ellen

Anonym sa...

Åh så nydelig du har det til kattene dine. Endelig enda ei som er "hekta" på katt, hihi. Quatro gutten min er skikkelig bortskjemt med eget rom til og med! Gleder meg til og lese mer om kattene dine og det du finner på til dem:)

Hvidt, slidt & patina sa...

Dejlige billeder af lækre katte, og jeg synes nøjagtig det samme som dig med alle de ting, man kan købe til katten ;) kh Camilla..

Link within

Related Posts with Thumbnails