.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 7. juni 2010

Badet, før og etter renovering.












Da vi begynte å renovere huset, ble vi fort enige om at vi skulle ha både dusj og badekar. Pga plassmangel,ble det bestemt at vi skulle ha dusjen på vaskerommet, og badekaret MED LØVEFØTTER :))) på badet. O lykkelige meg da vi fant et som ikke var så kjempedyrt på Coop byggmix.

Badet måtte rives helt, og vi fant ikke mindre enn 5 avløp på forskjellige plasser da vi meislet oss vei ned i golvet! Ymse rør var bare banket flate i mellom lagene! I taket kom det 2 grove dragere frem da vi reiv,og masse sagflis! Var vanlig å isolere med det før i tiden. Dragerne hadde vi veldig lyst til å la vises , men...vi valgte å ha panel i hele taket. Æsj, jeg angrer litt på det nå kjenner jeg.Men men, de er nå der under panelen, så vi kan jo alltids forandre på det en gang.

Vi er ihvertfall veldig fornøyde med badet:) Men...jeg vil komme med et lite tips ang blandebatteriet til badekaret. Fint å se på, men ikke så veldig praktiskt. Dusjhodet sprer vannstrålene litt vel mye, som en vifteform, så det blir ganske vått omkring på vegger og golv! Men...fint er det jo :)))

Ps. Hvis du klikker på bildene, blir de større.

Klem fra Lise

4 kommentarer:

Fortsatt en løvetann? sa...

Jeg liker "jentedoen" kjempegodt :)

Fossestua sa...

Hi hi, eg også. "Gutte"doen e ikke akkurat stor den:))

Susanne sa...

Badet ble alldeles lekkert :D Jeg er litt småmisunnelig på badekaret ditt ;) Øøøøønsker meg!!!
Ha en fin kveld!
Klemmer Susanne

Fossestua sa...

Takk Susanne :) Artig å få gode tilbakemeldinger :) Kjenner selvtiliten vokse her. For jeg syntes det var liiiit skummelt å starte blogg :)

Link within

Related Posts with Thumbnails