.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 18. juni 2010

Ny"dama" mi :)

For en stund siden var jeg på Casa-party for første gang. Det var egentlig ikke så mye som falt i smak hos meg, men "Afrodithe" falt jeg for med en gang!

Synes hun er kjempefin! Da jeg fikk henne levert, hadde hun en del hvite flekker. Det så ut som om fargen hadde flaknet av, men det fikset jeg med noen blyantstreker :)
Hylla som jeg har i stua, er en favoritt hos meg. Det bare irriterer meg at jeg ikke er noe flink til å lage stilleben.

Jeg flytter om på tingene til stadighet, men blir aldri heeeelt fornøyd. Nåvel, sånn er det bare :)

Figuren fra Willow tree er en annen favoritt. Synes de er så utrykksfulle disse figurene. De har mange forskjellige i sortimentet sitt, og de er perfekte som gaver.
Skjenken i stua, ble kjøpt på loppemarked for ett år siden for 150 kr! Den hadde da sin orginale farge, men hadde lakken fått pusset bort. Og det gjorde jo bare jobben enklere for meg!

Jeg har malt den med vannbasert,ganske matt maling-for å få en litt kalket effekt.

Kanter og profiler har jeg pusset etterpå, for å få det slitte preget.

På midtpartiet har jeg brukt en møbelsjablong. Den er som litt tykt papir, som du fester med f.eks. litt trelim. Det fine med trelim, er at du kan flytte litt rundt på sjablongen, for å få den helt riktig plassert.

Mitt først forsøk med møbelsjablongen gikk galt. Jeg hadde lest en plass, at man skulle spe malingen, og male et tynt tynt strøk over bildet. Det var et annet bilde jeg hadde da, med litt grønnskjær i. Fargen smittet av, og ble selvfølgelig smurt utover. Det ble mildt sagt ikke pent!

Så da var det bare å skrape hele døren, og male på nytt. Sukk! Men hell i uhell, det bildet jeg fikk tak i etterpå(det som sitter på nå) syntes jeg faktisk er mye finere. Og det skal forbli umalt over det :)
Hva jeg har inni sjenken? Hi hi, bare rot!


15 kommentarer:

Susanne sa...

Jeg elsket dama di, hu var nydelig!!!! Jeg synest du er flink til å lage stillebein jeg!! Skjenken var alldeles rålekker, spesielt med det bildet i midten ;D
Ha en herlig helg!
KLemmer Susanne

Katharina sa...

Afrodite er bare helt skjønn:) Har en selv også, litt mindre og hel lengde...men ANER ikke hvor den er for øyeblikket. Det blir spennende å finne alt igjen.
Skjenken din falt jeg virkelig for...artig å finne sånne billige skatter:)
Koselig å titte innom deg...kjenner jeg gleder meg til å blogge om interiør ja:)

Ha en fantastisk helg!
Klem fra Katharina

Synnøve sa...

Nydelig dame du har fått deg:)) Helt i min smak.
Du er kjempeflink til og lage stilben.
Skjenken din er bare helt nydelig og den passer så godt til hyllen. Eller omvendt:))

Ha ei fin helg

Anonym sa...

Heia Lise!
Kjempeimponert over alt arbeidet dere har gjort med huset. Det ble helt nydelig. Også er jeg så glad for at benken passet så godt til kjøkkenet :-) Synes bloggen din er kjempefin. Er innom her ofte, arti å se fremskrittene.
Klem fra Bente

Katharina sa...

Glemte å si at jeg har fått hjelp av Camilla`s vidunderlige verden med å få til 3 kolonner i bloggen min...du kan spørre henne:)

Klem:)

Susanne sa...

Hehe jeg lo godt av kommentaren din ;) Hylla er kjøpt ny, var så heldig å komme over den til halv pris :D Tusen takk for herlig kommentar, det varmer bare SÅÅÅÅ mye :) Ønsker deg og dine en deilig helg!
Stor klem fra meg

Simones Country Home sa...

Heia.

Så flott "dama" di er da! hehe Skjønner godt du likte hu ja. hehe

Du fikk til å linke ja, så bra! ;o) Kjempekos du vil være med på min give away.

Ha en super helg.

Klem Simone ;o))))

Audhild sa...

Så koslig at du fant veien inn til meg:)

En kjempeflott blogg du har! Nydelig stil!

Ha en flott søndag!

Siljes Hobbyrom sa...

Så gøy at du tilfeldigvis kom over min blogg, slik at jeg fant deg også! ;)

Utrolig koselig du har det både ute og inne!
Kjempeflotte møbler, og mange flotte stileben!

Ser fram til og følge deg videre! Er jo ganske ny her inne jeg også :)

Klem Silje

Hilde Heimdal sa...

hei hvilken stickers var det ?? :)

Hilde Heimdal sa...

Noen ganger kan det være noen som får etter andre pga at jeg kanskje ikke har alle på alger og lager veldig mange stickers og ahr mange konkurranser så noen kan det ta litt mer tid med. noen kan også oppleve at maielene ikke har kommet fram til meg, og noen ganger kan jeg ha oversett en mail eller ligger litt på etterskudd pga at jeg har så mange konkurranser. har skrevet litt om dette sånn at de som vinner er litt tålmodige med meg ;)

Vant du velkommen til hytten også? heter du lise mari? i så fall er den pakket og blir sedt imorra ;)

Hilde Heimdal sa...

hvis du sender meg adressa fort så skal jeg få pakket den og sendt den imorra :))))

Hilde Heimdal sa...

send til hijen2@online.no

Hilde Heimdal sa...

ja og så må jeg bare si den kommoden var bare den fiiiineste og nydeligste kommode jeg noen gang har sett !!!! :)))

Sarita sa...

Hei du,

Takk for kommentar inne hos meg :-).
Så fin blogg du har...jeg har lagt meg til som følger hos deg også. Den mønepynten vi har på huset er det Jønland som lager. De leverer til Byggleverandøren som bygger huset vårt. Jeg veit også at www.EKS.no har noe ala dette. Du kan gå inn på deres hjemmeside å se hva de har av forskjellig pynt. Jønland har ikke en slik side. Lykke til.

Jo, og hvordan har du fått til de fontene i overskriften din..? Jeg får ikke de alternativene:-).

Klems Sarita.

Link within

Related Posts with Thumbnails