.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 21. juni 2010

HVEM HAR SAGT AT LITT LYKKE IKKE KAN KJØPES FOR PENGER?

For 299,- kr ble ihvertfall jeg litt lykkeligere :)! Ja, jeg er litt materialist! Jeg innrømmer det glatt! Pene ting gjør meg glad!

Jeg synes disse er kjempelekre! Og så er det litt artig å ha noe litt annnerledes, enn disse kjedelige firkantede kassene i hvit plastikk. Men for all del, det er smak å behag! Heldigvis har ikke alle lik smak, for det hadde nå blitt fryktelig kjedelig hvis alle skulle likt presis det samme.

Men denne skjønnheten fra Plantasjen,er ikke noe de har på lager lenger. Jeg har 7 stykker under vinduene rundt huset, men manglet 1 for å ha under vinduet på vaskerommet.

Vi kjøpte de i fjor. De siste 5 som de hadde på Mo, og de andre to på Stjørdal. (hadde kjøpt fler hvis pengene hadde holdt). Og siden har jeg angret på at vi ikke kjøpte en til.
Broren min og samboeren skulle til Oslo for å hente seg bil, og da heiv jeg meg på telefonen til Plantasjen på Stjørdal. Og JA, de hadde flere igjen!!

Plantasjen er vel ikke akkurat beryktet for god service. Men Mari som jeg snakket med, sendte meg til og med et bilde av den på MMS(fra sin pers telefon), så jeg skulle være helt sikker på at det var den rette blomsterkassen. Det er service det!
Så takk til Mari på Plantasjen på Stjørdal,for at du tok deg tid til meg :)
Hun la den av meg, og min snille bror hentet den på veien hjem til Mo.

Det eneste som er litt synd, er at de ikke hadde flere sånne gråe ovale bastkurver, som jeg har brukt oppi blomterkassene.

Så hvis noen har en slik de skal kvitte seg med, ta gjerne kontakt. Så kjøper jeg den av deg :)

Som dere ser er vi ferdige med skifte av dreneringen. Nå har vi bare alt det andre igjen, hi hi :)

Prosjektene som står for døren er maling av huset, og få kjøpt sprosser til vinduene i kjelleren. Jeg glemte de helt bort da jeg bestilte vinduene, så nå ser de ut som dystre mørke hull.

Resten av grunnmuren skal pusses og slemmes, og den gamle grunnmuren fra 1906 må også gjøres noe med. Noe stein er falt ut, så det må også fikses.

Lufteventiler skal monteres, og de er råtøffe de jeg har fått tak i fra MOLO AS, som driver med gamle bygningsvern-artikler. Ventilene er laget av støpejern,og var vanlig fra ca 1700-1940.

Mulig at du ser den ene jeg har montert, ved høyre kjellervindu, hvis du klikker på bildet 2 ganger så det forstørres.

Hihi, da vil du også se alle tusjmerkene mine. Jeg holdt på lenge, før jeg fant ut av hvor jeg skulle plassere ventilen :)

14 kommentarer:

Susanne sa...

Disse er lekre og jeg har dem selv *kniiiiis* Jeg er helt enig med deg. Lykke kan faktisk kjøpes for penger;) Ihvertfall til en hvis grad. Jeeeg eeelsker shopping og det kurerer det meste;) Ha en deilig dag søte deg!
Klemer

Lena Celine sa...

Hei og hopp!!!!
Tusen takk for hilsen på siden min!!! Så gøy at du fant meg!!!!

Klemmer fra Lena

My home is my Castle sa...

Kjempesøte disse :))
Skal jammen se etter om de har dem her i byen ;)

Klem,Kari

MissMette sa...

Hei Lise
Kom over bloggen din nå, og la meg til som følger... Kjempekoselig blogg og nydelig hjem! Mye fine bilder og variasjon her hos det, det liker jeg... Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Jeg er helt enig med deg; lykke kan kjøpes for penger. Ikke langvarig lykke, men den er deilig den lykkelige følelsen når en har fått i hus noe en har lengtet etter. Har gått glipp av det forrige innlegget ditt, men leste det nå. Nesten lik skjenk som den jeg nettopp har kjøpt. Skal starte med malearbeidet så snart som mulig.

Flotte de altankassene - det er noe slikt jeg har sett for meg på stakittgjerdet.

Ha en fin dag - klem fra meg

Katharina sa...

De var utrolig søte da, og passet jo så godt til huset ditt:)
Synes huset ditt er veldig fint, jeg er så glad i gammelt....men kunne ikke ta vare på det gamle huset vårt. Måtte bygge nytt, men prøver å få til den gamle stilen:) Vi har tatt vare på tømmerkassen av det gamle, så vi har da prosjekter:)
Klem Katharina

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Veeeeldig lekre!
Ah!Huset ditt er ein draum!
I LIKE♥

Takk for fine ord frå deg♥

Klem frå AStrid:)

Unknown sa...

Herlige blomsterkurver Lise...de passet så godt til huset. Det er riktig....glede kan kjøpes for penger.
Klem...Ellen

Min stil sa...

Heisan du.
Jeg kjenner følelsen. Er man litt nedenfor hjelper det å kjøpe noe vakkert. Da blir alt litt bedre :)

Kjempekoselig blogg du har. Jeg har lagt meg til som følger og kommer gjerne innom igjen - mange ganger....

Klæmmer fra Susanne

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥

Tusen ♥ takk for fine ord:)

Slik lagar du ♥ :

Held nede alt tasten og 3 tasten til høgre samtidig!

Då blir det ♥

God Jonsokfeiring:)
Klem frå Astrid♥

Nina Iren sa...

Hei. Takk for koselig kommentar på siden min. Det var kjekt å se en blogger, i nærheten....der jeg bor. Du har et nydeligt hus, å så flott inne. Jeg legger meg til som følger hos deg, siden jeg vil se mere av det flotte huset. Dem blomsterkassene var jo bare så pene. Skikkelig søte!!
Ha en din dag

klem nina

Hos Jorunn sa...

De blomsterkurvene var kjempefine, skulle gjerne hatt noen sånne selv! Lekkert hus der har også! Må kommetere den flotte sjenken med møbelsjablongen i midten, jeg har aldri sett maken og det ble utrolig flott!!Så flott som kattene har det også, her koser de seg nok mye! Ha en flott helg. Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Dette er det siste bildet jeg er inne å titter på, etter å ha sett alle. Og må smile, har kjøpt denne selv og den er så fin at den henger oppe året rundt, nå med lerkekvister, granbar og kongler+en lyslykt. Takk for inspirerende blogg! Kommer til å følge med på hva du planter i hagen fremover. Overtar et hus fra 1915 en liten mil fra Mo så man trenger ideer man kan låne og som man vet funker her nord!!

Fossestua sa...

Hei Anonym :)
Tusen takk for de fine ordene, og gratulere med det "nye" huset :)
Ja de er fine de blomsterkassene. Nå vinterstid har jeg einekvister og rognebær i de :)
Tillykke med det gamle huset, og hjertelig velkommmen tilbake hit til Fossestua :)
Ps. Hadde vært veldig koselig om du la igjen et navn også ;)
Klem fra Lise

Link within

Related Posts with Thumbnails